نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
بیانیه‏ سیزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبرى: انتظار از مسئولان و کاندیداهاى انتخابات، عمل به قانون و رعایت اخلاق است



به گزارش خبرگزاری فارس، سیزدهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى «دوره‏ چهارم» با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم و بعد حمده و الصلوة على نبیه و آله

مجلس خبرگان رهبرى در پایان سیزدهمین اجلاس رسمى خود، لازم مى‏داند نکاتى را به استحضار مردم شریف و مسئولین محترم نظام برساند:

1. حضور پرشکوه مردم در راهپیمایى 22 بهمن با وجود مشکلات مختلف، نشانه عظمت، هوشیارى و صبورى این ملت بزرگ است که شکر این نعمت، وظیفه‏ى بزرگى را بر عهده‏ى مسئولین مى‏گذارد که عبارت است از رعایت حقوق اساسى مردم، خدمتگزارى مدبّرانه و صادقانه، رعایت تعادل، تعامل و تعقل،حفظ وحدت، حرکت در صراط مستقیم، کنترل گرانى، تورم و آرام نگاه داشتن فضاى عمومى کشور.

2. مقام معظَّم رهبرى، ضامن یکپارچگى کشور، محور وحدت، داراى جایگاهى رفیع بوده و توجه به نظرات حکیمانه و داهیانه‏ى ایشان که همواره فصل‏الخطاب مى‏باشد؛ بر همگان از جمله مسئولین لازم است تا پایبندى خود را عملاً اثبات نمایند.

3. تلاش محققانه و خستگى ناپذیر فرهیختگان و دانشمندان در راستاى پیشرفت کشور در انرژى هسته‏اى، علوم و فنون مختلف و علوم انسانى را ارج نهاده و لزوم حمایت از این سرمایه‏هاى اصلى براى رسیدن به خودکفایى و خود اتکایى کشور را مورد تأکید قرار مى‏دهیم.

4. امیدواریم با فراهم شدن بستر حضور حداکثرى مردم در پاى صندوق‏هاى رأى، انتخاب رئیس جمهور توسط مردم که نماد جمهوریت نظام مى‏باشد در فضایى آکنده از امید، نشاط و آگاهى سیاسى، رقابتى سالم و پر شور را رقم زند. انتظار از مردم، مسئولین مربوطه و کاندیداهاى محترم ریاست جمهورى، عمل به قانون، رعایت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب مى‏باشد. بدیهى است طبق نظر مقام معظم رهبرى: «هرگونه اختلاف‏افکنى و التهاب آفرینى، خلاف قانون و شرع است.»

5. آرزو مى‏کنیم تا نهضت بیدارى اسلامى در کشورهاى منطقه و جهان در سایه‏ى تمسک به ارزش‏هاى والاى انسانى و اسلامى و مقابله با نقشه‏هاى دشمنان و پرهیز از هرگونه تفرقه، به ثمر رسیده و از همه‏ى دولت‏ها و سازمان‏هاى مرتبط جهانى درخواست مى‏شود تا به حقوق اساسى مردم، اهمیت داده و به آن احترام بگذارند.

6. امروز شاهد توطئه‏هاى دشمنان اسلام در کشورهاى اسلامى و منطقه هستیم متأسفانه بعضى از کشورهاى عربى و منطقه نیز خود را با اهداف دشمنان و نظام سلطه همراه کرده و موجب بروز جنایت در سوریه شده‏اند. در بحرین حقوق مسلّم مردم نادیده گرفته شده و در عراق، میانمار و پاکستان، شیعیان مظلوم به دست عده‏اى از خدا بى‏خبر و مزدوران تکفیرى به قتل مى‏رسند. ما ضمن محکوم کردن و مخالفت با هرگونه جنایت و کشتار انسانى؛ تأکید مى‏کنیم که بحران کشور سوریه، تنها با راه حل سورى ـ سورى، حل خواهد شد و در این کشور و هم‏چنین کشور بحرین؛ بهترین علاج مشکل، پذیرش نظر و اراده‏ى مردم مسلمان است.

7. امپراطورى رسانه‏اى و خبرى دشمن به دنبال ایجاد تردید در باورهاى دینى و ملى مردم مسلمان و به ویژه جوانان عزیز مى‏باشد. لازم است کلیه‏ى رسانه‏ها و دستگاه‏هاى فرهنگى و الگوساز به ویژه رسانه‏ى ملّى با هوشیارى خود، تهاجم فرهنگى دشمن را نقش برآب نماید و با تکیه بر هنر اسلامى و ملّى، فرهنگ غنى اسلامى و تربیت دینى را تجلّى ببخشد.

8. یکى از مهمترین راه‏هاى برون رفت از توطئه‏ى تحریم‏هاى دشمنان اسلام و قرآن و استکبار جهانى؛ پایدارى همه جانبه‏ ملت بزرگ و مقاوم ایران و تأکید بر اقتصاد مقاومتى و تلاش در راه تولید ملى و استفاده از کالاهاى داخلى است. از مسئولان انتظار مى‏رود جهت حمایت از سرمایه‏ى ملى و کار و تولید و اشتغال و ترویج سبک زندگى ایرانى ـ اسلامى اقدام نمایند و با نظارت بر قیمت‏ها و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب، کاهش مشکلات معیشتى مردم را مسئله‏ى اصلى خود بدانند.

9. در آستانه فرا رسیدن سال نو انتظار مى‏رود همگان شادى خود را با نیازمندان تقسیم و در حمایت از اقشار آسیب‏پذیر، مشارکت فعال داشته و با احترام به قانون، بستر نشاط و آرامش و معناى حقیقى زندگى را در کشور فراهم آوریم و با توجه به تقارن ایام فاطمیه علیهاالسلام با عید نوروز، اطمینان داریم ملت مسلمان ایران سال خود را با عشق به اهلبیت علیهم‏السلام و توسل به حضرت زهرا علیهاالسلام شروع کرده و تمام مساعى خویش را در حفظ حرمت‏ها و رعایت شعائر دینى به کار خواهند بست.

در پایان یاد امام راحل قدس سره و شهداى گرانسنگ انقلاب و جهان اسلام را گرامى مى‏داریم و از خداوند متعال طول عمر با برکت مقام معظم رهبرى مدظله العالى را در سایه‏ى عنایات حضرت بقیة الله الاعظم و پیروزى اسلام و مسلمانان را مسئلت مى‏نماییم.

والسلام علیکم و رحمة الله

مجلس خبرگان رهبرى

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1866&tab=bargozide