نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
عملیات دوازده هزار نفری آزادی!
سرویس ورزشی مفیدنیوز :: مصاف امشب ایران و آمریکا در حالی برگزار می شود که پیروزی لهستان در بازی شب گذشته اش فقط یک راه را پیش رو گذاشته است، کسب سه امتیاز.

تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران امشب در دومین دیدار خانگی اش رو در روی آمریکایی قرار خواهد گرفت که تا قبل از بازی روز جمعه مقابل کشورمان لقب شکست ناپذیر را یدک می کشید اما غیرت ایرانی در زمین و سکوها این عنوان را از این تیم گرفت تا دیدار چهارم این دو تیم در لیگ جهانی 2015 حساس تر از همیشه پیگیری شود. همیشه از جان اسپراو و شاگردانش به عنوان ترکیبی سیستماتیک و خونسرد یاد می شد اما ارتکاب 26 خطای منجر به امتیاز از یک تیم معمولی هم سر نمی زند چه برسد به حرفه ای هایی چون آمریکا اما صدای کر کننده 12 هزار ایرانی حاضر در سالن اجازه تمرکز را از آنها گرفت و این شرایط امشب هم برای آنها تکرار خواهد شد.

از ایران توقعی نیست جز اینکه همانی باشد که همیشه بود، اما قطعا آمریکایی ها برای گرفتن امتیاز در این جو دنبال راه حل هایی گشتند. در این چند سال اخیر کمتر تیمی توانسته راه حفظ آرامش مقابل این تماشاگران را پیدا کند و تمام تیم ها تسلیم و با دست خالی این سالن را ترک کردند که حریف امشب ایران هم حداقل در یک بازی از این قاعده مستثنا نبوده است. بازیکنان ایران همیشه از سیستم دفاع و توگیری حریف به عنوان نقطه قوت این تیم یاد می کردند اما موضوع این است که آنها نه توانستند سرویس بزنند و نه سرویس های ایران را به خوبی دریافت کنند، پس اتوماتیک وار سیستم توپگیری و دفاع از کار می افتند و طبیعتا حمله قاطعی هم در کار نخواهد بود، دقیقا مثل شرایط ایران در بازی رفت. آمریکا در بازی امشب به طور قطع عملکرد دیدار اول را نخواهد داشت و با آشنایی نسبی که نسبت به جو سالن پیدا کرده است راهکارهایی را در اختیار دارد که شرایط را برای آنها متفاوت می کند چون اوضاع برای آنها باید تغییر کند، در غیر این صورت لهستان و ایران در طول لیگ برای حتی صعود آنها درد سر ساز خواهند شد.

شب گذشته لهستان روسیه را شکست داد تا برای رسیدن به آمریکا فقط یک امتیاز نیاز داشته باشد و اختلافش با ایران را به 6 رساند. ایران و آمریکا هر یک به دلیل خاصی باید در بازی امشب پیروز شوند، یکی برای تثبیت و دیگری برای رسیدن. شکست برای هر یک از دو تیم به منزله ادامه ای سخت در طول لیگ جهانی محسوب می شود و تیمی مثل آمریکا شاید مجبور شود قید صعود را بزند چرا که در آخرین بازی گروهی خود باید در خانه لهستان به مصاف این تیم برود.

همه چیز نشان از حساسیت ملی و فنی بازی امشب دارد و چشم امید مردان ایرانی فقط و فقط به شور حاضرین در سالن است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1864&tab=news