نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آقای زیبا کلام ، خوابید یا بیدار !؟
حریم


  گفتمان دکتر صادق زیبا کلام همیشه خدا مرا به یاد راه زنی می اندازد که در یونان قدیم می زیسته ، هم او تخته ای با خود داشته و اسیران خود را بر روی آن می خوابانده ، اگر قد بلندی داشتند ، قسمتی از پاهایش را می بریده و قد کوتاهان را آنقدر می کشیده تا به اندازه تخته خود می ساخته ، حالا حکایت سیاست ورزی های صادق زیبا کلام هم بی شباهت به آن راهزن یونانی نیست ، او هم تخته ای با خود دارد با روکشی از لیبرالیسم که سی سال تمام است اندیشه های بزرگان ما را بر تخته اش فرش می نماید و می برد و می کشد . یک روز مستبدی چون رضا خان ! را که در بی شرافتی و بی غیرتی ، همتا نداشته و بی هیچ مقاومتی ایران ما را دو دستی تقدیم روس و انگلیس نموده و خود راهی تعبید شده بود و یا با کشف حجابش ، که هنوز هم که هنوز است این ننگ بزرگ از ذهن شیر زنان این سرزمین زدوده نشده و ... همین آدم را صادق زیبا کلام آنقدر می کشد و می کشد و می کشد تا به کسوت یک انقلابی تمام عیار در می آورد ، در حد ارنست چه گوارا و یا روزی دیگر بزرگان و اندیشمندان ما را که بسی رنج ها برده اند در راه اسلام ناب محمدی . به بهانه های واهی ، همچون بقایای حزب توده ، مارکسیست ، ایستاده در زیر سایه لنین ، مقلد فیدل کاسترو و ... آنقدر می برد و می برد و می برد تا جایی که حریف خود را به شکل و شمایل ملک عبدالله بی درد و بی خاصیت عربستان سعودی در می آورد .

   سی سال تمام است ما این چرندیات بی مقدار را تحمل کردیم ، ادعای ما هزاران ، هزار مناظره و گفتگو و مقالاتیست که زیبا کلام در این سرزمین منتشر کرده ، اما فرزندان خمینی کبیر ، به هیچ عنوان و بی هیچ ملاحظه ای هرگز اجازه نخواهند داد ، صادق زیبا کلام پا از تخته بی خاصیت خود فراترنهاده و در آن تخته اندیشه های والای حضرت امام را پهن سازد . استاد علامه ما ، اگر در کله خود مغزی داشت ، ولو به اندازه مغز یک کنجشگ ، به راحتی می توانست درک نماید . در سرزمینی سخن می گوید که روزگاری نه چندان دور ، پادشاه آن که زیبا کلام سخت شیفته آن است و او را پرچمدار مدرنیته در ایران می داند ، حق اظهار نظرنداشت و با کوچکترین انتقادی از دول بیگانه ، نصیبش تعبید بود و بس و اما اکنون به برکت نور خدایی بنام روح الله و در زیر سایه استقلال و آزادی که هم او برایش به ارمغان آورده است . در اکثر دانشگاههای ایران کنگر می خورد و لنگر می اندازد . تنها کسی ممکن است این موضوع را در نیابد که تئوری های گرد و غبار گرفته جهان سرمایه ، به ویژه نوع آمریکایی آن در تمام تار و پودش لانه کرده باشد و گر نه هیچ آدم عاقلی به خود اجازه نمی دهد که بگوید : « به جای اینکه بگوئید امام (ره) اعتقاد داشت شرق و غرب را نابود می‌کنیم باید بدانیم عصر و زمان این سخنان به اتمام رسیده است.»

   کدام عصر !؟ کدام زمان !؟ من ابتدا به آقای صادق ! آن بیانات به بیاد ماندنی حضرت امام را که زیبا کلام میر پنج ما برای خوشایند آمریکایی ها آن را بطرز کودکانه ای پاک فراموش کرده است ، یاد آوری می کنم و آنگاه مطلب را پی می گیرم . حضرت امام می فرماید :« مراکز انحصاری و چند ملیتی عملا نبض اقتصاد جهان را در دست گرفته و همه راههای صدور و استخراج و توزیع و عرضه و تقاضا و حتی نرخ گذاری و بانکداری را به خود منتهی نموده اند و با القای تفکرات و تحقیقات از خود ساخته به توده های محروم باورانده اند که باید تحت نفوذ آنها زندگی کنند . » ( صحیفه نور ، ج 20 ، ص 128 )
خیلی خوب ، حال ما از صادق زیبا کلام و فاضل و فرزانه می پرسیم که عصر و زمان کدام یک از این جملات به اتمام رسیده است که لاجرم باید آنها را بدور اندازیم ؟ آیا آمریکا تغییر ماهیت داده ؟ آیا ملت های جهان هر روز شاهد آنند که هواپیما های بدون سر نشین آمریکا ، بر سر مردم مظلوم و سیل زده پاکستان گلهای سوسن و نسترن فرو می ریزند ؟ آیا مراکز انحصاری و چند ملیتی در افغانستان حلوا خیرات می کنند ؟ آیا آمریکایی ها با دلارهای حاصل از استخراج نفت عراق ، جیب های ساکنان بصره و بغداد و کربلا و ... را فربه می سازند ؟ و یا نکند بانک داران آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و غیره دارند ویرانه های جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه را ترمیم می کنند . راستی از محاصره غزه چه خبر ؟ اصلا ، آقای زیبا کلام شما خوابید یا بیدار !؟
------------------------------------------------
لینک مرتبط :
مناظره صادق زیبا كلام و ابراهیم فیاض-عکس
توهین صریح زیباکلام به آرمان‌های امام خمینی ‌( ره)

http://iran22.mihanblog.com

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=179&tab=weblog