نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مقام موساد از علت رد درخواست صالحی برای سفر به غزه توسط مصر پرده برداشت



به گزارش حیات، افرایم هلیفی رییس سابق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد نیز در سخنانی با اشاره به روند گفتگوهای سری با مصر، گفت: اعلام توافق جدید با مصر در خصوص غزه، پس از اجرای انتخابات کنیست اسراییل (مجلس این رژِم) در اوایل سال میلادی جدید انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مصر نقشی محوری را در این گفتگوها ایفا کرده و محمد مرسی رییس جمهور این کشور نیز بر تمام مراحل آن نظارت دارد.

این مقام صهیونیست در مورد سفر اخیر خالد مشغل رییس دفتر سیاسی حماس به غزه، تصریح کرد: اگر موافقت اسراییل نبود، این سفر به هیچ وجه صورت نمی گرفت؛ همانطور که به وزیر ارجه ایران اجازه ورود به غزه را ندادیم.

هلیفی با اشاره به جریان گفتگوهای دوجانبه با روسیه در مورد سوریه، از نگرانی صهیونیست ها از موفقیت های دیپلماتیک کشورمان خبر داد و تصریح کرد: حضور ایران در روند حل و فصل بحران سوریه به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست هم با اشاره به گفتگوهای سری میان مصر و رژیم صهیونیستی در رابطه با غزه نوشت: این گفتگوها در راستای کاهش تدریجی محاصره غزه و جلوگیری از مسلح ساختن و تقویت نظامی جنبش حماس صورت می گیرد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع مذکور ادامه داد: با کاهش توانایی و تسلیحات حماس، میزان و شدت حملات علیه اسراییل نیز کاهش خواهد یافت.
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1767&tab=bargozide