نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آیت الله نوری همدانی: اگر قیام سیدالشهدا نبود، از دین خبری نبود
حضرت آیت الله نوری همدانی، هیهات منا الذله را مهم ترین پیام و درس حادثه عاشورا دانست و تأکید کرد: اگر حضرت سیدالشهدا(ع) در برابر ظالمان قیام نمی کرد، امروز خبری از دین و اسلام نبود.


حضرت آیت الله نوری همدانی، هیهات منا الذله را مهم ترین پیام و درس حادثه عاشورا دانست و تأکید کرد: اگر حضرت سیدالشهدا(ع) در برابر ظالمان قیام نمی کرد، امروز خبری از دین و اسلام نبود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر پنج شنبه در دیدار شماری از بسیجیان وزارت صنایع و معادن کشور، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، به تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا پرداخت و گفت: اگر قیام عاشورا نبود از اسلام و دین هم خبری نبود.

وی با بیان این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) با قیام خود اسلام را زنده کردند، خاطرنشان کرد: هیهات منا الذله مهم‌ترین پیام و درس حادثه عاشورا است که مسلمانان باید به آن توجه کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: زندگی با عزت و اقتدار از تاکیدات دین اسلام است و مسلمانان باید بدانند هیهات منا الذله اختصاص به یک مقطع خاصی از زمان ندارد و مسلمانان در هر عصر و زمانی باید عزیز باشند و تحت سلطه استکبار و استعمار گران قرار نگیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهتمام دین اسلام به مسأله جهاد بیان داشت: حق و حقیقت را تنها با جهاد و خون می شود گرفت و برای اقامه حکومت عادلانه راهی جز این مهم وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی با اساس اسلام و دین خصومت و دشمنی دارند و باید در برابر آنها و نقشه‌ها و توطئه‌های آنها هوشیار و بصیر باشیم.

این مرجع تقلید هوشیاری در برابر جنگ نرم و سخت دشمنان را امری ضروری ارزیابی کرد و گفت: دشمنان در هر برهه ای از زمان با تمسک به شیوه ها و دسیسه های مختلف، سعی کرده اند با اسلام مقابله کنند؛ ازاین رو حفظ آمادگی همه جانبه در برابر آنان ضروری است.

وی با بیان این‌که شهادت منتهی آروزی صالحان و نیکان است، ابراز داشت: خوشبختانه در نظام اسلامی ایران میلیون‌ها نفر عاشق شهادت و جهاد وجود دارند که برای حفظ نظام از همه چیز خود می گذرند.

این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت حفظ نظام ولایی ابراز داشت:‌ همه باید با قدرت و هوشیاری تمام، نظام اسلامی را حفظ کنیم و بدانیم که این انقلاب ارزان به دست نیامده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از واقعه عاشورا و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و بیان داشت: به برکت این نظام، موج اسلام‌خواهی سراسر جهان را فراگرفته است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=162&tab=bargozide