نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اظهارات ضد ایرانی ریچارد فرای!


تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۸۹

مستشرق آمريكايي كه اخيرا تحت عنوان ابراز علاقه به تمدن ايراني خانه اي مجلل در اصفهان دريافت كرد، مخالف سرسخت جمهوري اسلامي است.
ريچارد فراي كه ظاهرا يهودي و از جاعلان عنوان مكتب ايراني هم به شمار مي رود چندي پيش در مصاحبه با شبكه سي ان ان و در پاسخ به اين سؤال كه «ايراني كه شما از آن صحبت مي كنيد زير سلطه ملاها و آيت الله ها قرار دارد»، مي گويد مردم خوب و مردم بد در همه جاي جهان وجود دارند و حكومت مذهبي در ايران نيز از بين مي رود و همه چيز تغيير مي كند. اين آمد و شد حكومت ها درگذشته نيز بارها وجود داشته است.
به گزارش رجا نيوز، مجري در ادامه از وي درباره كسب مجوز دفن در ايران(اصفهان) سؤال مي كند كه فراي مي گويد: پوپ هم پيش از اين در اصفهان دفن شده بود. در آسيا دو فرهنگ بزرگ وجود دارد، يكي چين و ديگري ايران. من ايران را انتخاب كرده ام و پسرم چين را.
بنابر اين گزارش، آرتور پوپ از مستشرقين و مورخين جاعل يهودي است كه در آغاز قرن چهاردهم شمسي به ايران آمده و از بانيان تدوين كتب درسي تاريخ مدارس شد. پوپ، بخش عمده اي از اطلاعات مشكوك در مورد ادوار تاريخي ايران را كه حاصل فريبكاري هاي جاعلين يهودي است، به تاريخ ايران تزريق كرد. او با جلسات فشرده اي كه با مقام هاي آموزشي پهلوي داشت، آنها را براي پذيرش جعل هاي يهود ساخته آماده كرد. در اثر آموزش هاي اين افراد بود كه سلسله هاي مخدوش و مشكوك به عنوان تاريخ مسلم وارد كتاب هاي درسي شدند.
گفتني است كه سال ها پيش از اين، كيهان به هويت صهيونيستي «ريچارد فراي» اشاره كرده بود و البته حضور اينگونه افراد و بذل وبخشش هاي دولتي به آنها از كيسه بيت المال با توجه به ماهيت بارها برملا شده رئيس دفتر رئيس جمهور محترم، چندان تعجب آور نيست!
    

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1587&tab=rooz