نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آقاي مجيد انصاري! امام مخالف صداي آمريكا بود


تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۸۹

روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان "امام مخالف صداي آمريكا بود! " به قلم محمدكاظم انبارلويي آورده است: آقاي مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون مبارز در مصاحبه با جماران نيوز در بازخواني منشور برادري امام(ره) مي‌گويد: "منشور برادري به رسميت شناختن چند صدايي در جامعه است. امام معتقد به چند صدايي بودند. "1
اين حرف درستي است و امام در منشور برادري صداهايي را كه در جهت نظام و انقلاب و ولايت فقيه هستند به رسميت شناخته‌ و نام برده‌اند. اما امام(ره) هرگز صداي آمريكا و صداي انگليس را در گفتمان انقلاب اسلامي به رسميت نمي شناسند و با آن مرزبندي دارند.
امام در منشور برادري صريحا فرمودند؛ "هر[ دوجريان ] كاملا متوجه باشند كه موضع گيري‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه در عين حفظ اصول اسلام براي هميشه تاريخ، حافظ خشم و كينه انقلابي خود و مردم عليه سرمايه‌داري غرب و در راس آن آمريكاي جهانخوار و... باشند ".
امام صريحا تاكيد مي‌كنند: "هر دو جريان بايد با تمام وجود تلاش كنند كه ذره‌اي از سياست نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي عدول نشود... هر دو گروه بايد توجه كنند كه دشمنان بزرگ مشترك دارند كه به هيچ يك از آن دو جريان رحم نمي‌كنند. دو جريان با كمال دوستي مراقب آمريكاي جهانخوار و شوروي خائن به امت اسلامي باشند. "
امام در منشور برادري آمريكا را دشمن شماره يك معرفي مي‌نمايند. بنابراين امام در فضاي چندصدايي ايران هيچ وقت به بلند كردن صداي آمريكا در ايران توسط يك جناح رضايت ندادند.
جناب آقاي مجيد انصاري خوب مي‌دانند كه يك جريان در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري با تهمت تقلب به نظام، راي مردم را بر نتافت و حكم نهادهاي فيصله بخش همچون شوراي نگهبان و نهاد ولايت فقيه در اين دعوا و مرافعه را تخطئه كرد و اعلام جنگ به نظام داد. شعارهاي ساختارشكن در راهپيمايي‌هاي غيرقانوني 26 خرداد، 30 خرداد و روزهاي 13 آبان، 16 آذر، روز قدس و روز عاشورا مصداق اين اعلام جنگ بود.
جناب آقاي مجيد انصاري خوب مي‌دانند كه يك جريان كادرهاي رسانه‌اي خود را به خارج فرستاد تا صداي آمريكا و صداي بي بي سي را عليه ملت تقويت كند و اكنون كادرهاي اصلي گردانندگان صداي دشمن، دوم خردادي‌ها و يا همان جناحي است كه امام(ره) در منشور برادري از آنها چشم ياري به نظام، انقلاب و ولايت فقيه داشتند. آقاي مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون مبارز و يكي از دو مخاطب امام در منشور برادري هستند. مجمع روحانيون مبارز به عنوان اعتراض به نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، روز 30 خرداد 88 روز قيام منافقين عليه امام(ره) اعلام راهپيمايي كرد. من در همان ايام در سرمقاله‌اي مشفقانه به حضرات مجمع عرض كردم به مصلحت شما نيست كه در سالروز اعلام جنگ منافقين با نظام در سال 60 شما با اعلام راهپيمايي، دستور شورش خياباني صادر كنيد. آن هم يك روز پس از خطبه هاي روشنگرانه مقام معظم رهبري كه در آن همگان را به رعايت قانون و حفظ هوشياري در برابر نبرد نرم آمريكا عليه ملت ايران و رعايت حقوق ملت دعوت فرموده بودند.
خوشبختانه آن راهپيمايي را "مجمع " چند ساعت قبل از برگزاري لغو كرد. اما تجمع و راهپيمايي برگزار شد. متاسفانه يك جناح بر طبل مخالفت با راي ملت و ستم به جمهوريت نظام و بلندتر كردن صداي آمريكا عليه راي ملت كوبيدند و به اردوكشي‌هاي خياباني خود بر خلاف منشور برادري ادامه دادند.
آقاي مجيد انصاري خوب مي‌دانند كه يك جريان بر خلاف رهنمودهاي امام خميني(ره) در منشور برادري تا آنجا پيش رفتند كه در 16 آذر عكس امام را به آتش كشيدند، در روز قدس با شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران، آرمان امام در رهايي قدس را به سخره گرفتند و در روز عاشورا مقدسات مردم را به بازي گرفتند تا جايي كه فرياد ملت در 9 دي سال 88 در سرتاسر ايران از اين همه جفا و همگرايي با دشمن بويژه آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي به آسمان بلند شد و در اندازه يك رفراندوم از اين رويكرد تبري جستند و بنيانگذاران اين راه را نفرين كردند. اين فرياد در راهپيمايي 22 بهمن سال 88 يك بار ديگر خود را نشان داد.
آقاي انصاري خوب مي‌دانند كه امام معتقد به چند صدايي در جامعه ما بودند اما هرگز به تبليغ و ترويج صداي آمريكا و صداي انگليس رضايت نمي‌دادند. امروز كار اصلي همان جناحي كه مخاطب امام در منشور برادري است اين است كه صداي خود را از صداي آمريكا و انگليس تفكيك كند. وظيفه اصلي اين جناح آن است كه براي ابراز وفاداري به منشور برادري از كساني كه از انگليس پناهندگي سياسي گرفتند تا صداي انگليس را در ايران تقويت كنند تبري جويند. آنها بايد بگويند صداي وزير ارشاد دولت اصلاحات در راديو بي‌ بي سي صداي ما نيست. آنها بايد بگويند حرف‌هاي كفر آلود اكبر گنجي عليه مقدسات شيعه و بويژه امام(ره) صداي ما نيست.

آنها بايد به مردم بگويند صداي آلوده به ارتداد حسين حاج فرج دباغ معروف به سروش صداي آنها نيست.
آقاي انصاري و دوستانشان در مجمع روحانيون مبارز بايد مداخله آمريكا و انگليس را در رقابت‌هاي سياسي به عنوان تقويت يك صدا محكوم كنند و از ننگ حمايت اجانب از نامزدهاي مورد حمايت خود تبري جويند. آقاي انصاري و دوستانشان در مجمع روحانيون مبارز بايد بپذيرند مدال شجاعت به مهدي كروبي دبير كل سابق مجمع روحانيون مبارز با عنوان "شيخ شجاع " از سوي راديو آمريكا و راديو بي بي سي و راديو رژيم صهيونيستي و سايت‌هاي ضد انقلابي از جمله منافقين و سلطنت طلبان يك ننگ است و بايد رسما اين ننگ را از دامن خود پاك كنند. اين مدال نشانه عدول از خط امام(ره) و عدول از خطوط كلي منشور برادري است. آقاي انصاري و دوستانشان در مجمع روحانيون مبارز بايد بپذيرند نامزد مورد تائيد آنها در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در مناظرات تلويزيوني در برابر منطق اصولگرايي فرزند مظلوم ملت يعني دكتر محمود احمدي‌نژاد نتوانست افكار عمومي را راضي كند. لذاراي ملت بويژه محرومان و مستضعفان - همان كساني كه امام(ره) آنها را ولي نعمت خود مي‌دانست - به سوي نامزد اصولگرايان سرازير شد اما نامزد شكست خورده با پشتوانه اشراف و چراغ سبز آمريكا به 40 ميليون راي كه پشتوانه مشروعيت سياسي نظام بود اعلام جنگ و اقتدار ملي را هدف قرار داد. او و مجمع پشيزي براي راي اكثريت و حقوق برگزيده ملت ارزش قائل نبودند لذا اردوكشي خياباني را براي تشفي درد عدم دستيابي به قدرت برگزيدند. مردم با اين بي‌مهري چه كنند؟ امام(ره) فرمود؛ "ميزان راي ملت است " آنها حريم و حرمت اين ميزان را مراعات نكردند.
آقاي انصاري بايد بگويند حالا كه اين ميزان و ميزاني را كه امام در منشور برادري فرمودند قبول ندارند چه بايد كرد؟
پي نوشت:
1- روزنامه آرمان، ص 9، مصاحبه با مجيد انصاري18/8/89

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1583&tab=rooz