نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تاسيس یک شبکه ماهواره‌ای مبتذل توسط بريتانيا


تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۸۹

گروه رصد فرهنگسرای رسانه با اعلام آغاز به کار شبکه ماهواره‌ای تازه تأسیس «من و تو»، هدف‌گیری عمومی مردم ایران را در میدان جنگ نرم، سیاست جدی و موج تازه فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه ماهواره اعلام کرد.

شبکه «من و تو» از 28 اکتبر (6 آبان ماه) برنامه‌های خود را روی ماهواره فرستاده است و با جهت‌گیری برنامه‌های تفریحی عملا مکمل شبکه‌هایی همچون فارسی وان است. این شبکه متعلق به شرکت تلویزیونی مرجان (Marjan Television Network) است و از بریتانیا پخش می‌شود. دولت بریتانیا پیش از این با راه اندازی شبکه تلویزیونی بی.بی.سی فارسی با دخالت‌های مکرر در امور داخلی ایران، زمینه‌ساز فتنه شده بود.

«من و تو» که با انتخاب این نام عملا تعامل و ارتباط بیشتر را با مردم ایران خواستار است، سیاست خود را پخش فیلم، سریال، اخبار، گزارش و برنامه‌های متنوع دیگر اعلام کرده است. در تصویر تبلیغاتی که در سایت این شبکه قابل دسترسی است و روز افتتاح آن را اعلام می‌کند، زن و مرد جوانی با پوشش نامناسب به هم خیره شده و الگوی انسان غربی را به نمایش می‌گذارند. مخاطب هدف این شبکه، مادران و زنان بوده و در این راستا سعی شده است با چاشنی‌هایی از جمله آشپزی، طنز و حتی حرکات موزون(!) به جذب مخاطب بپردازند.

استفاده از خوانندگان خارج‌نشین و کپی‌برداری از برنامه‌های شبکه‌های انگلستان دیگر استراتژی این شبکه است، به نحوی که برنامه «بفرمایید شام» با خرید امتیاز آن از شبکه تلویزیونی «آی تی وی» بریتانیا آماده پخش شده است. این شبکه با رویکردی کاملا ضد ایرانی حتی در تیتر یک اخبار سایت خود، خبری را با عنوان پشتیبانی جمهوری خواهان از حمله نظامی به ایران آورده است!

گفتني است مديران اين شبکه از برخي خبرنگاران ايراني که پيش از اين در برخي سايت ها و روزنامه هاي ايران فعاليت داشتند استفاده کرده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1562&tab=rooz