نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
دانش آموزان ایرانی یک مدال طلا، 5 نقره و 4 برنز کسب کردند
در ششمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در برزیل دانش آموزان ایرانی یک مدال طلا ، 5 نقره و 4 برنز کسب کردند.


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، تیم های الف و ب المپیاد نجوم و اختر فیزیک کشورمان که به منظور شرکت در ششمین دوره مسابقات جهانی در تاریخ 11 مردادماه به کشور برزیل سفر کرده بود ، موفق به به کسب یک مدال طلا ، 5 نقره و 4 برنزشد.

در تیم الف ایران، آرش گل محمدی، موفق به کسب مدال طلا، عطا مردای ، محمد جواد شریعت زاده و کیانا افضلی موفق به کسب مدال نقره و فاطمه قشلاق پور موفق به کسب مدال برنز شدند و در تیم ب ایران نیز فرزاد فتحی و سید شایان خالوئی تفتی مدال نقره و عرفان بیات ، سارا علیقلی زاده صفری و علی عباسی مدال برنز کسب کردند.

در این دوره از مسابقات 134 دانش آموز از 27 کشور جهان به رقابت پرداختند که تنها کشور ایران و برزیل مجوز حضور دو تیم را دارا بودند.

د سال گذشته تیم های الف و ب اعزامی ایران به این المپیاد درکشور لهستان، 1 مدال طلا، 4 نقره و 5 مدال برنز را کسب نموده بودند که بدین ترتیب نتیجه امسال تیم نجوم ایران با کسب یک مدال طلا ، 5 نقره و 4 برنزنشان از بهبود نتیجه آنها دارد.

تیم های اعزامی کشورمان ، روز  پنجشنبه 26 مردادماه ، ساعت 3:35 بامداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور باز خواهند گشت.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1557&tab=bargozide