نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تخلف از ولايت و نظام خيانت است


تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۸۹

، آيت‌الله سيد‌محمد‌علي‌ علوي گرگاني ظهر امروز در ديدار فرمانده‌هان و مسئولان هوافضا سپاه پاسداران سراسر كشور شركت كننده در دوره‌هاي تعالي با وي ولايت، نظام اسلامي و امنيت را از برترين نعمت‌ها برشمرد و گفت: كساني كه قدر اين نعمات الهي را پاس نمي‌دارند و عليه آنها عمل مي‌كنند، متخلف و خيانتكار هستند.
وي با اشاره به وضعيت كنوني كشورهاي همچون عراق و افغانستان به نقل از برخي از اهالي اين دو كشور بيان داشت:‌ بسياري از مردم اين دو كشور در ديدار با بنده مي‌گويند ما هنگامي كه از خانه خارج مي‌شويم اطمينان نداريم كه زنده به خانه برگرديم و اين در حاليست كه در سايه نعمت ولايت و تبعيت از فرامين شخص ولي‌فقيه در كشور جمهوري اسلامي ايران چنين مشكلي وجود ندارد.

*تروريست‌هاي عراق هيچ بهره‌اي از فهم قرآن نبرده‌اند
آيت‌الله علوي گرگاني در ادامه با بيان اينكه قرآن سخن خدا و قاري قرآن سخنران خدا‌ست، اظهار داشت: خواندن قرآن به تنهايي نمي‌تواند مايه رستگاري و سعادت باشد و چه بسا كساني كه بر طبق روايت پيامبراسلام (س) قرآن ‌مي‌خوانند اما قرآن آنها را لعن مي‌كند. تدبر و فهم در قرآن اصل است.
وي افرود: مخاطب آيه «‌افلا يتدبرون القرآن...» كفار و مشركين كه نيستند چون آنها اصلاً سرو‌كاري با قرآن ندارند بلكه به مسلمين خطاب مي‌كند و از آنها مي‌خواهد كه در معناي قرآن تدبر و دقت كنند.
آيت‌الله علوي گرگاني با محكوم كردن وقايع تروريستي اخير در عراق دليل آن را بيگانه بودن تروريست‌ها با قرآن دانست و تصريح كرد: كسي كه با معني و مفهوم قرآن آشنا باشد هيچوقت انسان بيگناهي را نمي‌كشد و اجير دست آمريكا و اسرائيل نمي‌شود.
وي با بيان اينكه فهم حتي يك از آيه قرآن مي‌تواند انسان را متحول و روحاني كند به حاضران گفت: به آيات قرآن گوش دل بسپاريد و چنان آيات قرآن را در خود دروني كنيد كه تمام اعمال و گفتار شما انعكاس آيات قرآن شود.
اين استاد حوزه با اشاره به هولناكي روز قيامت گفت: روز قيامت چنان وحشتناك است كه در آن روز كودكان از ترس پير مي‌شوند و مادر از فرزند خود فرار مي‌كند.
وي افزود: بر اساس آيات و روايات از هول روز قيامت بايد به خداوند پناه ببريم و بدانيد كه در اين دنيا نيز كساني كه مجرم و گنهكار هستند هميشه مضطرب و نگرانند، برخلاف پاكان كه هر لحظه آماده محاسبه و حساب پس دادن هستند، چون كه تخلفي مرتكب نشده‌اند كه از آن ترس داشته باشند.
 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1554&tab=rooz