نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ذوق مرگی سایت های ضد انقلاب از سر مقاله مرکز اسناد


تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۸۹

در روز شنبه مورخ 15 آبان 89 ، سر مقاله ای با عنوان "تاملی در باب تاخیر محاکمه آقایان کروبی و موسوی" بر روی خروجی سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار گرفت .  این مقاله  به تحلیل نظریات مخالف و موافق در زمینه تاخیر در محاکمه سران فتنه تا کنون می پردازد و با اسلوبی جدل گونه ، با رجوع به حوادث تاریخ اسلام و سیر نظریات علوم سیاسی و جامعه شناسی ، دلایل عدم برخورد قانونی با سران فتنه را تا کنون بر می شمرد.
به گزارش وبسایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، محوریت سخن در این سر مقاله بر آن است که سران فتنه ، ابتدا باید در نزد افکار عمومی محاکمه شوند و پس از ، از میان رفتن عقبه مردمی و طرفداران و محاکمه در نزد افکار آنان در محاکم قضایی مورد محاکمه قرار گیرند .همنچنین در این سرمقاله عنوان شده است که برخی از سران فتنه آنقدر خود را با اعمال کودکانه در  چشم مردم و حتی هواداران خار و ذلیل نموده اند که به مهره های سوخته و بی اثر سیاسی تبدیل شده اند و گوش کسی دیگر به حرف آنان بدهکار نیست . در این سرمقاله آمده است ، تاخیر در محاکمه ، نوعی ترحم به مجرمین سیاسی قلمداد میشود و آنان برای فرار از این ترحم آنقدر دست و پا می زنند تا با واکنش نظام طرف شوند تا شاید از زیر فشار افکار عمومی هواداران و کسانی که به خاطر آنان زندانی و یا محاکمه شده اند بیرون بیایند . اما هیچ یک از این مطالب دلیلی برای عدم محاکمه آنان در آینده نمی شود . اساسا این مقاله به هیچ وجه در پی درخواست عدم محاکمه آنان نیست . موضع پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی محاکمه سران فتنه در زمان لازم است . همانطور که در این سرمقاله با اشاره به داستان فتنه عثمان نیز بدان اشاره شده است که امیرالمومنین فرمودند که مجازات سران فتنه عثمان ممکن است به درگیری میان هوادارن بیانجامد و این مطلوب نخواهد بود که مردم را در مقابل مردم قرار دهیم .

در این سرمقاله نیز با اشاره به مواردی از این دست ، تنها دلیل تاخیر در محاکمه سران فتنه بیان شده است . آقایان لس آنجلس نشین که به دریوزگی ، مدافع افتاده اند ، توهم کرده اند که در سایت مرکز اسناد کسی برای سران فتنه دل می سوزاند و یا خواستار عدم محاکمه آنان است . آنان با بیرون کشیدن تیترهایی از دل جمله ها از قبیل محاکمه سران فتنه آتش در انبار باروت انداختن است و از این دست بازی های رسانه ای،قصد فرار به جلو و همان دست و پا زدنی را دارند که در متن به آن اشاره شده است . با این ترفند هم به دنبال فرار از تحقیرشان هستند و هم به دنبال ایجاد فضایی هستند تا با به جان هم انداختن رسانه های ارزشی و بی اعتبار نمودن آنان فضای رسانه ای را مظلوم نمایانه به سمت خویش بر گردانند . در حالیکه سیاق متن و جملات به کار رفته هرگز خواستار عدم محاکمه سران فتنه نیست و تنها میخواهد دلایلی که تا کنون سبب عدم محاکمه آنان شده است را بیان کند و امیدوار است که پس از ، از میان رفتن علل عدم محاکمه آنان ، هر چه سریعتر شاهد محاکمه آنان باشد .

سایت مرکز اسناد ، معتقد است که پشتوانه مردمی سران فتنه  که به تعبیر مقام رهبری حاصل 15 سال تلاش همگانی مخالفین داخلی و خارجی بوده است ، متعلق به انقلاب اسلامی است و توسط غارتگران استعمارگر به عنوان یک سرمایه اجتماعی ربوده شده است . این سرمایه اجتماعی نباید به جان هم بیفتد و به پای قدرت طلبان و فریب خوردگانی بسوزد که امروز به مهره های سوخته شطرنج سیاست تبدیل شده اند.

سایت مرکز اسناد ، این بازی رسانه ای را در راستای پازل دشمن برای در امان ماندن فریب خوردگان سیاسی از عدالت می داند و معتقد است که نظام مقتدرانه و هوشمندانه در زمان لازم آنان را به سزای اعمال خویش خواهد رساند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1532&tab=rooz