نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
وزارت اطلاعات اعلام كرد دستگيري 4 تروريست در غرب ايران


تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۸۹

وزارت اطلاعات از دستگيري 4 تروريست وابسته به انگليس در شهر مريوان در غرب ايران و همچنين كشف مقاديري سلاح و اسناد از اين گروه تروريستي خبر داد.
به گزارش پرس تي وي، افراد دستگير شده اعتراف كرده اند كه در دو سال گذشته 5 ترور انجام داده اند و قرار بود بابت هر عمليات 20 هزار دلار دستمزد بگيرند، ولي تا زمان دستگيري، تنها 8000 دلار آن را دريافت كرده بودند. بر پايه اعترافات اين گروه، آنان دستورات خود را در سليمانيه عراق از فردي به نام جليل فتاحي دريافت كرده بودند كه اكنون ساكن انگليس است. فتاحي يكي از رهبران گروهك تروريستي كومله است كه از سال 1357 (1979 ميلادي) مسئوليت صدها ترور و عمليات تروريستي را در غرب ايران برعهده داشته است. طبق اعلام وزارت اطلاعات، 4 دستگير شده به نام هاي بختيار معماري، هژير ابراهيمي، لقمان مرادي و زنيار مرادي خود نيز از اعضاي گروهك كومله هستند.
به گفته دستگيرشدگان، جليل فتاحي رهبر آنان خود نيز پيش از اين چندين ترور انجام داده است.
وي پس از توجيه اعضاي اين هسته تروريستي در سليمانيه، پول و سلاح لازم را هنگام عزيمت تروريست ها به ايران در مرز عراق تحويل آنان داده است. گفتني است؛ جان سورز رئيس سازمان اطلاعات خارجي انگلستان (ام آي 6) چندي پيش در بيست و هشتم اكتبر (6 آبان) اعلام كرده بود كه اين تشكيلات در حال انجام عمليات جاسوسي با هدف توقف برنامه هسته اي ايران است.
وزارت اطلاعات اعلام كرده است كه انگليس علاوه بر انجام عمليات جاسوسي در ايران، در حمايت و تامين مالي برخي از گروه هاي تروريستي مخالف دولت ايران دست دارد.
در همين حال، در پي اعلام وزارت اطلاعات از دستگيري 4 تروريست وابسته به انگليس در شهر مريوان، تلويزيون دولتي انگليس اعلام كرد كه گروهك تروريستي كومله اين را رد نكرده است كه افراد بازداشت شده از يك شاخه منشعب از اين گروه هستند.
به گزارش فارس، شبكه تلويزيوني بي بي سي در گزارشي با بيان اينكه وزارت اطلاعات ايران با انتشار خبري در مورد ستگيري چهار نفر از تروريست هاي وابسته به انگليس، دولت انگليس را متهم به حمايت از گروه هاي تروريستي و جاسوسي كرد. در ادامه با پخش تصاويري از فعاليت هاي گروهك تروريستي كومله تاكيد كرد كه اين افراد از همان روزهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي براي خودمختاري از ايران دست به جنگ مسلحانه زدند.
بي بي سي در ادامه ضمن برقراري ارتباط با «رضا كعبي» سخنگوي گروهك تروريستي كومله، به بازتاب نظرات اين گروهك تروريستي در رابطه با بازداشت اين افراد پرداخت.
بي بي سي در پايان تاكيد كرد: كومله اين را رد نكرده است كه افراد بازداشت شده ممكن است از يك شاخه منشعب از اين گروه باشند.
از سوي ديگر؛ بري مارستون سخنگوي وزارت امور خارجه انگليس در گفت وگو با راديو فردا ارتباط 4 تروريست بازداشت شده در غرب ايران با كشورش را رد كرد و مدعي شد كه بريتانيا هيچ وقت از تروريسم در ايران حمايت نكرده است!
    

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1502&tab=rooz