نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
دستيابي سپاه به فناوري رهگيري و انهدام موشك هاي بالستيك



جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به توانمندي سپاه در توسعه قابليت هاي فني موشك ها گفت:مي توانيم اهداف ثابت، متحرك و موشك هاي بالستيك را كه مسير حركت آنها منحني است و چند برابر سرعت صوت سرعت دارند، با دقت صد در صد مورد اصابت قرار دهيم.
سردار حسين سلامي در مصاحبه با بخش گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما و همزمان با روز پاسدار افزود: موشك هاي بالستيك را به ندرت مي توان بوسيله موشك هاي ضد موشك رهگيري و منهدم كرد و اين موشكها امكان گذار از سدهاي دفاعي را دارند. وي گفت:باترديد مي گويم كه آمريكا و روسيه ممكن است به اين فناوري دست يافته باشند اما در مورد خودمان با قاطعيت مي گويم كه به اين فناوري دست يافته ايم. سردار سلامي از بيان تكنيك هاي ديگر دفاعي اجتناب كرد و گفت : در ساير اجزا و مولفه هاي قدرت دفاعي قادر هستيم هم به راهبرد دشمن و هم منافع حياتي او در منطقه و در هر نقطه دلخواه در همان سطحي كه دشمن عمليات انجام دهد، ضربه بزنيم.
وي گفت: زمين، زمان ، هدف، شدت منازعه و نوع سلاح و درگيري و اطلاعات همه در اختيار و كنترل سپاه است. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: موشكها در برد، قدرت تخريب، قدرت جابجايي و همه اقتضائات عملياتي به پيشرفت هاي خوبي رسيده است و ذخاير دفاعي ما آنقدر پرهست كه گاهي اوقات فرماندهان براي ذخيره سازي اين توان با محدوديت مكان وفضا مواجه مي شوند. وي گفت: موشكهاي كروز در دريا خوشبختانه به سطح قابل قبولي در برد، رادار گريزي، شدت واكنش، چابكسازي و كوچك سازي سامانه رسيده اند و از قابليت، حجم و دقت فوق العاده بالايي برخوردارند. سردار سلامي افزود: بلوغ و كفايت سپاه در درك هوشمندانه تحولات محيط و سناريوهاي احتمالي دشمن از ويژگي هاي سپاه در دوره جديداست.
وي با اشاره به فعاليت هاي پنهان و آشكار دشمن و احصاء اين فعاليت ها گفت: سپاه توان دفاعي خود را بر اين اساس و متناسب با مقتضيات جديد توسعه داده است. سردار سلامي به علم، دانش، روحيه و انگيزه سپاهيان اشاره كرد و افزود: خود اتكايي در توليد قدرت رزمي از ديگر ويژگي هاي سپاه است. وي گفت: آزمايشات موشكي، رشد و توسعه پهبادها و پدافند هوايي، توسعه قدرت دريايي و تسلط عملياتي در سطح و عمق درياها و ايجاد نيروي زميني قدرتمند با تكيه بر بسيج از ديگر ويژگي هاي سپاه جديد است. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه قادر است مديريت هر چالش و تهديدي را در همان سطحي كه هست، انجام دهد.
سردار سلامي افزود: وظيفه اصلي سپاه دفع هر نوع تهديد در شعاع اثر و در محدوده حوزه امنيت ملي و الزامات و اقتضائات دفاع ملي از نظام مقدس جمهوري اسلامي است. وي گفت: سپاه در حوزه امنيت داخلي توانسته است با تمام وجود ماموريت ها را با سرافرازي انجام دهدو در سال گذشته حدود 100 شهيد تقديم انقلاب كرد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مطالعه جامعه شناسانه، فناورانه، روانشناسانه، سياسي، نظامي و تفكر راهبردي و مستحكم سكه رايج مجموعه سپاه است. سردار سلامي افزود: واژه غير ممكن براي پاسداران وجود ندارد و سپاه هيچ وقت در مسير حركت خود به توقف قائل نيست.
به گزارش واحد مركزي خبر وي گفت: سپاه در محيط پرتهديد چند جانبه رشد كرده است، بنابراين همواره آمادگي دفاعي براي پاسخگويي به تهديدات دارد.
    
    

 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1491&tab=bargozide