نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
امام جمعه مشهد: نحستين گام بصيرت دشمن‌شناسي است


تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۸۹

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سيداحمد علم‌الهدي شامگاه چهارشنبه در سلسله همايش‌هاي بصيرت كه در مهديه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر در زمان مناسب و به موقع دشمن شناسي صورت پذيرد و هدف و نقشه دشمن شناسي شود مي‌توان با درايت با آن برخورد كرد و اجازه نداد كه دشمن كه قطعاً باطل است، بر حق پيروز شود.
وي تأكيد كرد: ريشه تمام دشمني‌هايي كه از همان سال‌هاي حيات پيامبر توسط مسئولان و كفار با اسلام و ياران پيامبر مي‌شد و هم‌اكنون هم كه توسط استكبار جهاني و بالاخص آمريكا و اسرائيل عليه اسلام و به خصوص ايران انجام مي‌شود ريشه در معاد ناباوري است و مي‌توان گفت« خدا ناباوري نيز ريشه در معاد ناباوري دارد».
امام جمعه مشهد كه سوره الطارق را تفسير مي‌كرد، به نكاتي از مهم‌ترين درس‌هاي اين سوره اشاره كرد گفت: بيشتر سوره‌هايي كه بر پيامبر اسلام در مكه نازل شده است بر معاد تأكيد دارد و با بصيرت و آگاهي مي‌توان به همان فراميني كه خداوند در قرآن و به آن‌ها اشاره كرده است رسيد.
علم‌الهدي كه در جمع مسئولان حوزه نمايندگي ولي فقيه در قرارگاه خاتم‌الانبيا و روحانيون شاغل در نيروي دريايي سپاه سخنراني مي‌كرد، به تشابهات كفار در زمان پيامبر و استكبار جهاني امروز اشاره كرد و گفت: همان‌طور كه در سورۀ الطارق اشاره شده است يكي از ضعف‌هاي دشمن عدم نوآوري است و همان‌طور كه در زمان پيامبر سعي در تخريب رسول اكرم(ص) را داشت امروز نيز آمريكا و هم‌پيمانانش با تخريب شخصيت ايران اسلامي مي‌خواهند جنگ رواني را ادامه دهند.
امام جمعه مشهد يكي از راه‌هاي مقابله با جنگ رواني دشمن را بصيرت دانست و خاطر نشان كرد: دشمن با جنگ رواني مي‌خواهد ما بلافاصله عكس‌العمل نشان دهيم و عصباني شويم و اگر بصيرت نباشد با عكس‌العمل سريع به خواست دشمن عمل مي‌كنيم.
علم‌الهدي افزود: محور قرار دادن قرآن در تمام مراحل زندگي باعث مي‌شود هيچ چيز كم نداشته باشيم و در برابر توطئه‌هاي دشمن با سعه صدر و تفكر عكس‌العمل صحيح و درستي را به كار برد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1487&tab=rooz