نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
رهبرمعظم انقلاب: وقف دانشگاه آزاد اسلامي شرعي و قانوني نيست
سرویس سیاسی مفید نیوز :: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای كه از سوي دفتر ايشان براي آقايان هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد ارسال شده، وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي را داراي اشكالات اساسي فقهي و حقوقي دانسته اند.

تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۸۹

به گزارش مفید نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از دریافت نظر دو هیئت فقهی و حقوقی (كه معظم‌له آن دو هیئت را برای بررسی دقيق و مستند وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی مأمور كرده بودند)، نتيجه‌ی اين بررسی را به عنوان نظر قطعی درباره وقف اموال دانشگاه مزبور به رئيس هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و رئيس شورايعالی انقلاب فرهنگی ابلاغ فرمودند.
متن این ابلاغیه كه از سوی دفتر رهبری برای آقايان هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد ارسال شد، به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم
در پي مأموريت به دو هيئت فقهي و حقوقي براي بررسي عميق و همه جانبه درباره وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي، مجموعه بحث ها و تدقيق در ادله مختلف به اين نتيجه قطعي منتهي شد كه وقف مزبور داراي اشكالات اساسي فقهي و حقوقي است از جمله، هم به لحاظ مشروعيت وقف مذكور و هم از جهت صلاحيت هيئت محترم موسس در انشاء اين وقف. همچنان كه مشكل اساسي تحقق قبول مقام ذيصلاح نيز مطرح است، بنابراين وقف مزبور از لحاظ فقهي و حقوقي صحيح نيست.
ضمناً با توجه به ماهيت غيرخصوصي و غيردولتي دانشگاه آزاد اسلامي، لازم است بندهاي 5 و 10 مصوبه جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد اساسنامه آن دانشگاه مورد بررسي مجدد قرار گرفته و اصلاح شود.
مراتب به جناب آقاي هاشمي رفسنجاني رياست محترم هيئت موسس و جناب آقاي احمدي نژاد رياست محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شود.
سيدعلي خامنه اي
18/7/89

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=147&tab=news