نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
شكايت هيئت خانواده‌ شهدا از فيلم «دموكراسي تو روز روشن»


تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۸۹

هيئت خانواده‌‌هاي معظم شهدا و ايثارگران از علي عطشاني كارگردان و حجة‌الاسلام محمدعلي زم تهيه كننده «فيلم دموكراسي تو روز روشن» به جهت توهين‌هاي مكرر و مداوم به جانبازان و خانواده‌هاي معزز شهدا و سرداران جنگ شكايت كردند.

به گزارش فارس ، هيئت خانواده‌‌هاي معظم شهدا و ايثارگران از علي عطشاني كارگردان و حجة‌الاسلام محمدعلي زم تهيه كننده فيلم «دموكراسي تو روز روشن» به جهت توهين‌هاي مكرر و مداوم به جانبازان و خانواده‌هاي معزز شهدا و سرداران جنگ شكايت كردند.

هيئت خانواده شهدا و ايثارگران تقاضاي تعقيب و مجازات دست‌اندركاران توليد و پخش فيلم ياد شده را با شكوايه‌اي به دادستان تهران خواستار شدند.

هيئت خانواده شهدا و ايثارگران در شكواييه خود اظهار مي‌دارد: در فيلم «دموكراسي تو روز روشن» شهادت رزمندگان جنگ تحميلي، ترور، شهادت جانبازان بعد از جنگ، پاسداران سپاه، سياست‌هاي نظام به قوانين حاكم بر اجتماع و اعتقادات و باورهاي ديني مردم زير سؤال رفته است.

اين فيلم با نگاهي تمسخرآميز و مغرضانه شبهه پراكني به اين مقوله دفاع مقدس پرداخته است و كارگردان در پيام فيلم بي‌محابا به شهدا و جانبازان اهانت كرده و قداست شهيد را در هم شكسته است و به نوعي به اعتقادات جامعه و خانواده‌هاي معظم شهدا و جانبازان كه برگرفته از اعتقادات ديني و صراحت قرآن مجيد است طعبيه زده و در جهت سكولار كردن ارزش‌هاي ديني و مذهبي قدم نهاده است.

هيئت خانواده شهدا و ايثارگران در دادنامه مي‌گويد: در جاي، جاي مختلف فيلم به ايثارگري‌هاي رزمندگان و شهدا كه با خون خود از حيثيت و ناموس خود و ديگران دفاع كرده‌اند به شكل مسخره‌آميزي نگريسته شده است، فرماندهان جنگ ترسو و رياكار معرفي شده و نهايت كار عصاره و فيلم القاء و تشكيك اذهان و اضمحلال اعتقادات و ارزش‌هاي ديني و ايثار و شهادت است لذا از مقام قضايي تقاضاي تعقيب و رسيدگي مي‌‌شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1466&tab=rooz