نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
انتقاد لاریجانی از صدا و سیما


تاریخ: ۸ آبان ۱۳۸۹

رئیس مجلس شورای اسلامی از پخش تصاویری از صدا و سیما که خالی بودن صندلیهای مجلس در زمان تذکرات شفاهی نمایندگان در انتهای جلسه مجلس را نشان می داد ، انتقاد و اعلام کرد پخش تصویر صندلیهای خالی مربوط به زمان عدم رسمیت جلسه علنی بوده است .

به گزارش مهر، محسن کوهکن نماینده لنجان و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در آغاز جلسه علنی امروز شنبه که به بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه کشور اختصاص دارد درتذکری آیین نامه ای گفت: مدتی است که در آخر جلسه رئیس جلسه اجازه می دهد تا نمایندگان تذکر خود را اعلام کنند این در حالیست که این اقدام خلاف آیین نامه داخلی مجلس است و هیئت رئیسه بر اساس قوانین و آیین نامه داخلی مجلس نباید اجازه دهد تذکرات شفاهی همکاران در انتهای جلسه ایراد شود.

وی ادامه داد: این در حالیست که صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با استفاده کردن از این فرصت در گزارشی چند روز گذشته بخشی از تذکر یکی از نمایندگان را که در آخر جلسه و بر خلاف آیین نامه ارائه می شد و درباره گرانی بود پخش کرد و همزمان صندلی های خالی مجلس را نشان دادند و گفتند قابل توجه صندلی های خالی.

کوهکن ادامه داد: در برخی مواقع نواب رئیس صدر و ابوترابی اجازه می دهند که تذکرات نمایندگان در آخر جلسه و پس از نطق ها مطرح شود در حالیکه این اقدام خلاف قانون است.

لاریجانی نیز با تایید این تذکر افزود: اساسا صدا و سیما نباید دست به این اقدام می زد چرا که زمان تذکرات شفاهی در حین دستور جلسه است و زمانی است که همه نمایندگان حضور دارند.

وی که ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت به نمایندگان و نواب رئیس گفت که تذکرات را در زمان رسمی جلسه ارائه دهند و در غیر این صورت در انتهای جلسه زمان مناسبی برای تذکرات شفاهی نیست.

لاریجانی ضمن انتقاد مجدد از این اقدام صدا و سیما گفت: تصاویر پخش شده و تذکراتی که ارائه شده مربوط به وقت رسمی جلسه نبوده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1399&tab=rooz