نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
روحانی آزادسازی حلب را به بشار اسد تبریک گفت


تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۵

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: ما حمایت از پرچم داران مبارزه با تروریسم تکفیری که می کوشند سرزمین خود را از حضور متجاوزان پاک کنند، وظیفه خود می دانیم.

رئیس جمهور با تبریک پیروزی های مردم و ارتش سوریه بر گروه‌های تروریستی و آزاد سازی حلب ؛ دومین شهر بزرگ این کشور و حراست از تمامیت ارضی سوریه، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان وظیفه ای انسانی و اسلامی، همواره در کنار مردم دوست و برادر سوریه بوده و به کمک آسیب دیدگان و آوارگان خواهد شتافت.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا بیرون راندن تروریست ها از سوریه  در کنار دولت و ملت این کشور می‌ماند.

وی با تبریک این پیروزی به ملت سوریه  گفت: پیروزی در حلب و بازگشت دومین شهر بزرگ سوریه به آغوش ملت ، موفقیت بزرگ ملت مقاوم و یکپارچه سوریه در برابر تروریست ها و حامیان آنها بود. امروز وظیفه جامعه جهانی کمک به مردم مظلوم سوریه است. من از هلال احمر جمهوری اسلامی خواسته ام با دعوت از جامعه جهانی به کمک مردم مظلوم بشتابد.

رئیس جمهور همچنین با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و دارویی برای مردم سوریه و بویژه ساکنان حلب گفت: رسیدگی به مردم مظلوم سوریه در شرایط کنونی ضروری است و اکنون زمان آزمونی بزرگ برای همه کشورهای حامی حقوق بشر فرا رسیده است. کمک جامعه جهانی به آوارگان و آسیب دیدگان سوری اولویت همه پس از آزادی حلب است.

روحانی ابراز امیدواری کرد که پیروزی حلب، مقدمه ای برای پیروزی نهایی مردم و دولت سوریه بر تروریسم و ارعاب در این کشور باشد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این گفت وگوی تلفنی با قدردانی از حمایت های بی دریغ ملت و دولت ایران از ملت سوریه در برابر تروریست ها و حامیان آنها ، گفت: ملت و دولت ایران در سخت ترین دوران در کنار مردم و دولت سوریه بوده اند و ما هرگز این را فراموش نمی کنیم.

رئیس جمهور سوریه همچنین از اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمکهای دارویی و غذایی به مردم سوریه و بویژه حلب قدردانی کرد.

وی همچنین پیروزی مردم و ارتش سوریه در حلب را به همگان تبریک گفت.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13848&tab=rooz