نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
۲ بار خرید لباس در سال برای یک خانم محجبه ۶۰۰ هزار تومان آب می‌خورد!


تاریخ: ۹ تير ۱۳۹۵

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، وحید محمدپور معتقد است: تولید کردن در عرصه حجاب، بسیار سخت است و اصلا توجیه اقتصادی ندارد شاید کسانی باشند که از تولیدی ها جنس می گیرند می فروشند اما خود تولید آن هم در عرصه حجاب اصلا صرفه اقتصادی که بتواند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را جذب کند ندارد.

محمدپور ادامه داد: یک نکته قابل تاملی وجود دارد که مادر نظام اسلامی که شعار تولید ملی سر می‌دهیم برای لباس‌های حجاب این همه تورم داریم. یک دختر 10  ساله چادرش 60هزارتومان هزینه دارد این قیمت 4سال پیش 12 هزارتومان بود، کارخانجات تولید پارچه چادری در ایران مثل منسوجات دیگر هم رشد نکرده‌اند و نتوانسته‌اند دربازار مشتری پیدا کنند.

وی در مورد انحصاری بودن بازار پارچه گفت: تا حدی این موضوع را تایید می‌کنم شما نگاه کنید گمرک برای کنترل تعرفه‌های خود وقتی با تخلف برخی واردکننده‌ها روبرو شد و متوجه شد به اسم پارچه چادری که از تعرفه گمرکی کمتری برخوردار است پارچه‌های دیگر وارد می‌کردند قیمت تعرفه ها را یکسان کرد و در نتیجه شاهد افزایش قیمت چادر بودیم حالا بعد از این ما شاهد هستیم که عده‌ای محدود که نبض بازار پارچه را در اختیار دارند بازار را محصور خودشان کرده‌اند و کسی نمی تواند قیمتی متفاوت از قیمت آنها تهیه کند البته این افراد ادعا دارند که وارداتشان و در مجموع کارشان در بازار منسوجات ازجمله چادر و حجاب قانونی است، من اعتقاد دارم که این افراد با افراد قانونی در ارتباطند نه اینکه کارشان دراین وسعت واردات قانونی است!

وی ادامه داد: این مشکلات، فقط ظلم به مصرف کننده است شما دقت کنید یک چادر حداقل 100 هزار تومان آب می خورد ساق دست و یقه حجاب و مقنعه و مانتوی مناسب هم کم کم حدود 200 هزارتومان هزینه دارد در سال فقط 2بار لباس عوض کردن 600 هزار تومان برای یک خانم محجبه خرج دارد اما با 600 هزار تومان می شود حداقل 4مانتوی کیفیت خوب خرید و 4فصل استفاده کرد!

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در خصوص نقش نمایشگاه‌های عفاف و حجاب در رفع بعضی از مشکلات در این عرصه گفت: یکی از اهداف نمایشگاه  کار فرهنگی است و اینکه بخواهند این نمایشگاه را حاصل یک نیت اقتصادی مطلق بدانیم بی انصافی است چرا که ما مثل سایر اصناف و مشاغل جایگاه ویژه نداریم در کنار هم گرد آمده‌ایم تا هم بودنمان را در قالبی وسیع به اطلاع برسانیم و هم با توجه به تنزل قیمتها اعتماد مشتری را جلب کنیم این اعتماد باعث می شود تا مصرف کالای حجاب در جامعه بالا برود و شما شاهد رشد تمایل به حجاب باشید زمانی هدف من اقتصادی صرف است که من کالایی بفروشم که مردم بر اساس نیازشان با هر قیمتی خریداری کنند مثل شب عید که تخفیف باشد یا نباشد یک‌سری کالاها قطعا خریداری می شوند.

محمدپور تصریح کرد: رسانه‌ها باید دولت و مسئولان دولتی را نسبت به وضعیت بازار محصولات حجاب در کشور آگاه کنند تا حمایت‌های لازم از این بخش صورت پذیرد.

به گزارش فارس، بخش عفاف و حجاب بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن که به همت انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در محل مصلای تهران در حال برگزاری است همه روزه از ساعت 17 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13810&tab=rooz