نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
منابع خبری انگلستان: بریتانیا در اقدامی تاریخی به جدایی از اتحادیه اروپا رای داد


تاریخ: ۴ تير ۱۳۹۵

برخی از مهمترین خبرگزاری های انگلستان از پیروزی جدایی طلبان در همه پرسی سرنوشت سازی خبر دادند که پاره ای از اتحادیه اروپا را از آن جدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بی بی سی» و همچنین روزنامه «دیلی تلگراف» در حالی که شمارش آراء در همه حوزه های اخذ رای به استثنای پنج حوزه را تمام شده اعلام کردند، از پیروزی طرفداران جدایی در همه پرسی تاریخی خبر می دهند که اولین نشانه های شکست در پیکره اتحادیه اروپا را به رخ می کشد.

«بی بی سی» در این باره نوشت: در حالیکه مردم بریتانیا بعد از ۴۳ سال به نسبت ۵۲ به ۴۸ درصد به جدایی از اتحادیه اروپا رای دادند، «نایجل فارژ» رهبر حزب استقلال انگلستان «یوکیپ» از این همه پرسی به روز «استقلال بریتانیا» تعبیر کرد.

میزان حضور مردم در این همه پرسی سرنوشت ساز ۷۱.۸ درصد اعلام شده است که شامل بیش از ۳۰ میلیون رای دهنده بریتانیایی می شود- یعنی بیشترین میزان حضور در یک رای گیری عمومی از سال ۱۹۹۲ میلادی به این سو.

همزمان ارزش پوند انگلیس نیز در مقایسه با دلار آمریکا و یورو اتحادیه اروپا به نازلترین قیمت خود رسید.

در این میان، تلگراف می گوید که تقاضا برای کناره گیری «دیوید کامرون» نخست وزیر محافظه کار انگلستان که بر خلاف بسیاری از هم حزبی هایش موافق تداوم حضور در اتحادیه بود، رو به افزایش است؛ حال آنکه وی پیشتر گفته بود که حتی در صورت اعلام نظر مردم به جدایی از اتحادیه اروپا، از سمت خود کناره گیری نخواهد کرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13800&tab=rooz