نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
کاریکاتور بی‌سابقۀ روزنامه اماراتی از مفتی عربستان+عکس


تاریخ: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
روزنامه اماراتی «۲۴» نزدیک به نهادهای تصمیم گیرنده در ابوظبی در اقدامی بی‌سابقه، کاریکاتوری معنا دار را از شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی کل عربستان سعودی منتشر کرد.

به گزارش انتخاب، این روزنامه کاریکاتوری از آل الشیخ منتشر کرد که به سمت لبه پرتگاه و آتش گام برمی دارد.

این کاریکاتور به همراه گزارشی منتشر شده که به علل بازداشت عبدالعزیز الطریفی مبلغ سعودی اشاره و او را به حمایت مالی و جذب جوانان برای پیوستن به گروههای مسلح در سوریه متهم می کند.

خبر بازداشت "عبدالعزیز الطریفی" نخستین بار در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

خبر بازداشت الطریفی پس از آن منتشر شد که وی به صورت علنی مخالفت خود را با محدود کردن فعالیتهای هیئت موسوم به "امربه معروف و نهی از منکر" اعلام کرد.

کاریکاتور بی‌سابقۀ روزنامه اماراتی از مفتی عربستان+عکس
بعد از انتشار هشتگی تحت عنوان #رسانه امارات به عربستان توهین می کند"، این روزنامه اماراتی کاریکاتور را حذف کرد اما سعودی ها از آن خواستند که رسما عذرخواهی کند.

در این حال مدیریت روزنامه «24» ادعا کرد که با انتشار این کاریکاتور قصد داشت اقدامات تحریک آمیز برخی شیوخ علیه هیئت علمای ارشد و مفتی سعودی را منتقل کند.

سلیمان الحناکی نویسنده روزنامه الجزیره گفت: «البته مفتی آل الشیخ آن ها را به سمت آتش می کشاند، اکثر توهین ها از رسانه های مصر و امارات و هم پیمانان صورت می گیرد!»

یادآور می شود در کاریکاتوری که روزنامه اماراتی کشیده، مفتی عربستان به سمت لبه پرتگاه و آتش گام برمی دارد و سه نفر از علمای سعودی نیز چشم بسته پشت سر او حرکت می کنند.
http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13720&tab=rooz