نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مشكل سينماي ما بيگانگي سينماگران از اسلام است


تاریخ: ۶ آبان ۱۳۸۹

يك كارگردان سينما گفت: مشكل سينماي ما اين است كه اكثر سينماگران ما به اسلام بيگانه هستند و حساب اسلام و هنر را از هم جدا مي‌دانند، اين افراد اسلام را امري شخصي و تعبدي هنر را امري متفاوت مي‌خوانند.

فرج‌الله سلحشور در گفت‌وگو با فارس در حاشيه هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري در خصوص لزوم به كارگيري الگوي سينماي ايراني- اسلامي در سينماي ايران اظهار داشت: ايران منهاي اسلام به مشخصه براي من معنا ندارد و معتقدم ايران هرچه دارد از اسلام دارد.

وي در ادامه افزود:‌اگرتلاش كنيم تا ارزش‌هاي اسلامي با زبان فيلم به دنيا ارائه شود در حقيقت بالاترين تبليغ را براي كشور ايران و ارزش‌هاي بومي آن از طريق هنر هفتم صورت داده‌آيم.

اين كارگردان سينما با سفير دانستن فيلم‌هاي ايراني در خارج از كشور خاطرنشان كرد: هر فيلم ايراني مبلغ ارزش‌هاي ايران است و من ايران و اسلام را جدا از هم نمي‌دانم.

سلحشور در ادامه ضمن اشاره به اهميت ارزش‌هاي اسلامي ذكر شده در متون ديني،‌ در خصوص عدم توجه در خور سينماگران ايراني اذعان داشت: آثار هر فيلمساز نشاندهنده انديشه و افكار آن فرد است حال از سينماگري كه هيچ آموزه‌اي از اسلام را ندارد و به دستورات اسلامي عمل نمي‌كند و بدان اعتقادي نيز ندارد چگونه مي‌توان انتظار داشت مبلغ ارزش‌هاي اسلامي باشد.

كارگردان سريال "مردان آنجلس " در ادامه بيان داشت: مشكل سينماي ما اين است كه اكثر سينماگران ما به اسلام بيگانه هستند و حساب اسلام و هنر را از هم جدا مي‌دانند، اين افراد اسلام را امري شخصي و تعبدي هنر را امري متفاوت مي‌خوانند.

سلحشور در ادامه گفت: معتقدم اسلام از سينما جدا نيست و اگر ما سينماي اسلامي نداريم به دليل اين است كه سينماگر ما توان ساخت سينماي مذهبي ندارد.

وي در تشريح توان ساخت فيلم مذهبي اظهار داشت: سينماگر بايد با اثرخود بيننده را به تحول وادارد.

اين كارگردان با فاخر دانستن فيلم "ملك سليمان نبي " بيان داشت: اين گونه آثار قدمي ارزشمند در جهت ارتقا سينماي ديني محسوب مي‌شود اما تا تحول مخاطب از طريق اين فيلم‌ها هنوز فاصله داريم و نمي‌توان گفت ملك سليمان نبي سينماي ايده‌آل مذهبي است بلكه اين فيلم آغاز خوبي براي اين مسير طولاني است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1364&tab=rooz