نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
کاسبی جدید در تهران؛ برگزاری دوره‌های بازسازی پس از طلاق!


تاریخ: ۵ اسفند ۱۳۹۴

خبرگزاری فارس - گروه جامعه: در 9 ماه ابتدایی امسال 40 هزار و 675 نفر از زوج هایی که یک تا 3 سال از آغاز شیرین زندگی مشترکشان می گذشت، از یکدیگر جدا شده‌اند و عده‌‌ای از آنها حتی برای این «منفورترین حلال خدا» جشن هم برگزار کرده‌اند.

زمانی که به آمار‌ طلاق‌های ثبت شده نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در 10 ماه ابتدایی امسال 134 هزار و 322 طلاق به صورت رسمی در کشور به ثبت رسیده و در سال 93 نیز آین آمار 163 هزار و 569 مورد بوده است.

اینکه میزان طلاق و شکاف میان خانواده‌ها بالا برود، موجب شده تا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این عرصه از سوی شبکه های فارسی زبان ماهواره‌ای و پشتیبانان مالی آنها صورت بگیرد. هدف قرار دادن زنان و مردان جوان با پخش سریال‌هایی که در آنها بی‌بندوباری و برقراری رابطه با غیر همسر ترویج می شود، نمی‌تواند هدفی جز ایجاد شکاف میان خانواده‌ها و در پی آن بالا رفتن آمار طلاق داشته باشد.

این روزها که پخش برنامه‌های مختلف از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای با سرمایه‌گذاری صهیونیست بنیان خانواده را نشانه گرفته و سعی در ترویج عشق‌های چند ضلعی، بی بندوباری و زندگی‌های جداگانه همسران و در نهایت طلاق و زندگی مجردی دارد، شبکه‌های اجتماعی هم به این قضیه دامن می زنند.

در کنار تمام آفت‌هایی که شبکه‌های اجتماعی به علت پایین بودن سواد رسانه‌ای استفاده‌ کنندگان، به زندگی آنها می‌زنند، تضعیف بنیان خانواده نیز از دیگر مواردی است که در این شبکه‌ها توسط دشمنان دنبال می‌شود.

این روزها که متأسفانه عده‌ای برای جدایی از همسرشان جشن می‌گیرند و دوست و آشنا را برای قرار گرفتن در جریان طلاق، دعوت می کنند و به پایکوبی می‌پردازند، عده‌ای نیز پیدا شده‌اند و به مطلقه‌ها آموزش‌های لازم برای بازسازی می‌دهند.

در همین تهران، در پشت پلک مسئولان فرهنگی، برگزاری دوره‌هایی برای زنان تبلیغ می شود تا به صورت رایگان به آنها آموزش دهند که چگونه بعد از طلاق خود را بازسازی کنند.

آموزش‌های بازسازی پس از طلاق در حالی ارائه می‌شود که مشاوران خانواده معتقد هستند باید تا حد ممکن تلاش کرد زوجینی که دارای مشکل هستند، بتوانند مشکلات خود را حل کرده و به زندگی در کنار یکدیگر ادامه دهند.

تبلیغ دوره‌های آموزش پس از طلاق به قدری این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که آموزش برای حفظ کانون گرم خانواده و شیوه‌های درست رفتاری بین زوجین فراموش شده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13612&tab=rooz