نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اسکناس شب عید، بموقع در دسترس قرار می‌گیرد


تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ولی الله سیف  در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: جهت گیری ها شرایط اقتصادی کشور را مثبت نشان می دهد و با اقداماتی که در 6 ماه گذشته انجام گرفته شرایط مثبت‌تر شده است. 


وی اضافه کرد: در بحث بانکداری بدون ربا که سود علی الحساب به عنوان مبنا وجود دارد، با توجه به شرایط اقتصادی و بازده مورد انتظار، نرخ تسهیلات عقود اسلامی کاهش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اقتصادی که تورم 40 درصدی دارد، سرمایه گذار آن یک انتظار دارد و اقتصادی که دارای تورم کمتر از 13 درصد باشد انتظار دیگری خواهد داشت، بنابراین بانک ها نمی توانند رقم درشت تری تقبل کنند و به این نتیجه رسیدند به سمت کاهش نرخ سود بانکی حرکت کنند.

سیف گفت: به نظر می رسد این اقدام از اول اسفند اجرایی و زمینه برای کارآیی بیشتر در بخش تولید فراهم شود.

وی درباره آثار مثبت رشد اقتصادی در چند ماه آینده تصریح کرد: پیش بینی ها برای سال آینده مثبت است و همانطور که سازمان های بین المللی نیز پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی ایران در سال آینده به بیش از 5 درصد و حتی تا 7 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی درباره عملیاتی شدن سوئیفت در بانک ها نیز گفت: در تمام بانک های کشور آخرین مراحل راه اندازی سوئیفت انجام شده است و یک سوءتفاهمی در مطبوعات مطرح بود که گفته می شد بانک مرکزی به سوئیفت متصل شده اما مخابره نشده است.
http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13596&tab=rooz