نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
ناگفته هایی از شناسایی آخرین جانباخته ایرانی منا از زبان رئیس سازمان حج و زیارت


تاریخ: ۲۸ دي ۱۳۹۴

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران در پاسخ به ابهاماتی که در خصوص عدم شناسایی آخرین جانباخته فاجعه منا مطرح شده است، اظهار داشت: با توجه به تلاش های بسیار خوب، تمام جانباختگان ایرانی حادثه منا به طور صد در صد شناسایی و در طول این روند دونفر از بستگان درجه یک این افراد به عربستان اعزام شدند.

 
وی در ادامه افزود: خانواده آقای انجیدانی از خراسان جزء آخرین گروهی بودند که به عربستان فرستاده  شدند اما اعزام آنان با قطع رابطه سیاسی ایران و عربستان همزمان شد و این خانواده در روز چهاردهم دی به کشور بازگشتند.
 
اوحدی تصریح کرد: عصر روز چهاردهم پیکر این جانباخته شناسایی شد اما نبش قبر وی نیاز به مجوز کتبی از سوی خانواده وی داشت همچنین زمانی برای بازگرداندن پیکر وی وجود نداشت چرا که دیپلمات ها و مسئولان سازمان حج و زیارت باید تا روز شانزدهم دی از کشور عربستان خارج می شدند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: علی رغم قطع رابطه سیاسی با کشور عربستان، در صورت اعلام خانواده وی، تلاش ها برای بازگرداندن پیکر این جانباخته انجام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: پیکر 42 نفر از جانباختگان بنا بر درخواست خانواده هایشان در مکه مکرمه باقی ماند.
 
اوحدی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی پیکرها به خانواده ها تحویل شده است، گفت: بر اساس ضوابط قانونی پیکرها در پزشکی قانونی هستند و بعد از انجام تشریفات قانونی به خانواده تحویل داده می شوند و با توجه به آخرین گزارش ها تحویل پیکرها به خانواده ها از روز گذشته در حال انجام است.
http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13502&tab=rooz