نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
طرح معاوضه کاغذ باطله با کتاب در قم اجرا می‌شود


تاریخ: ۱۷ دي ۱۳۹۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مدیریت پسماند قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به برگزاری طرح مبادله کتاب با پسماند خشک، گفت: هدف از برگزاری این طرح، ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و به موازات آن افزایش سرانه مطالعه است.

به گفته وی، برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها و اجرای طرح تعویض کتاب با پسماند خشک و کاغذ باطله فرصت مناسبی است تا علاوه بر اینکه ارزش و هویت کتاب برای همگان آشکار شده و اقدامات مؤثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه انجام شود، فرهنگ مدیریت پسماند نیز تقویت شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند قم تصریح کرد: این طرح از ۱۸ دی‌ماه در مجاورت غرفه بازیافت واقع در خیابان فرهنگیان ۱ برگزار می‌شود.

میرابراهیمی با بیان اینکه ۱۵۰ عنوان کتاب تهیه شده و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: افراد می‌توانند در صورت تمایل، کتاب مورد نظر خود را خریداری و یا با میزان پسماند خشک معاوضه کنند.

وی افزود: همیاران می‌توانند کتاب‌های استفاده شده در منزل را طی یک حرکت نمادین به غرفه بازیافت واقع در خیابان فرهنگیان ۱ تحویل دهند و در صورت نیاز از کتاب‌های دیگر همیاران استفاده کنند.

ساعت برپایی این برنامه از ۹ صبح الی ۱۳ ظهر است و این طرح در صورت استقبال از ظرفیت موجود، هر هفته در مجاورت غرفه‌های بازیافت در سطح شهر برگزار می‌شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13460&tab=rooz