نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
جمع آوری 3000 معتاد متجاهر امروز در پایتخت


تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۴

طرح سراسری جمع آوری معتادان کارتن خواب صبح امروز با حضور مسئولان شهرداری و نیروی انتظامی در محله هرندی پایتخت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی پایتخت بعدازظهر امروز یکشنبه در حاشیه طرح جمع آوری معتادان متجاهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم تهران معتادان متجاهر بود گفت: در هفته گذشته حدود 500 نفر از زنان کارتن خواب جمع آوری شدند و امروز نیز در سراسر پایتخت مخصوصا نقاط مرکزی از جمله شوش، هرندی و محلات اطراف بازار جمع آوری معتادان متجاهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه تا این ساعت 3000 نفر از معتادان متجاهر جمع آوری و به کمپ‌های مربوطه ارجاع داده شده‌اند ادامه داد: در این میان قوه قضائیه، استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و به خصوص شهرداری تهران در رابطه با ایجاد کمپ و اردوگاه اقدامات خوبی انجام داده‌اند که از آنها تشکر می‌کنیم.

ساجدی نیا در پاسخ به این سوال که معتادانی که امروز در این طرح جمع آوری شده‌اند بارها و بارها جمع آوری و به کمپ‌های اعتیاد ارجاع داده شده‌اند، گفت: یکی از تفاوت‌های اجرای این طرح با دیگر طرح‌ها این است که پس ازجمع آوری و طی کردن دوره ترک این افراد به مجموعه‌های شهرداری‌ تهران تحت عنوان بهاران ارجاع داده خواهند شد که در این مراکز علاوه بر سپری کردن کلاس‌های آموزشی، دوره‌های کارورزی را نیز طی می‌کنند.

وی افزود: پلیس تهران توانست برای ریشه کن کردن معتادان متجاهر که از طرفی باعث کاهش احساس امنیت در جامعه و افزایش نارضایتی شهروندان و از سوی دیگر یکی از علت‌های وقوع سرقت‌های خرد در سطح شهر شده بودند را به سرانجامی موثر برساند و مسئولان شهرداری نیز زمینه جمع آوری معتادان را فراهم کرده تا پایتخت نشینان را از این معضل رها کنند.

 

هفته آینده کمپی با ظرفیت 2500 نفر در اختیار پلیس قرارمی‌گیرد

 

ساجدی نیا با بیان اینکه پس از اتمام طرح قبلی که همان جمع آوری زنان معتاد متجاهر بود و آماده شدن کمپ های لازم، طرح جمع آوری مردان معتاد تهران نیز آغاز شده است گفت: این طرح تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت و در حال حاضر معتادان به 98 کمپ که از سوی مسئولان ذیربط به ما معرفی شده‌اند ارجاع داده می‌شوند البته قرار شده است تا هفته آینده کمپی با ظرفیت 2500 نفر در اختیار پلیس قرار داده شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا جمع آوری کامل معتادان متجاهر و پاکسازی چهره شهر ادامه خواهد داشت در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص بازگرداندن معتادان متجاهر شهرستانی گفت: در حین جمع آوری فرم‌هایی تهیه و در اختیار معتادان قرار داده خواهد شد که محل زندگی آنها مشخص شود که اگر این افراد متعلق به شهرستانی باشند طی هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مورد نظر، این افراد به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند و اقدامات بازپروری توسط این ستاد در شهرستان‌هایشان انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا همچنین حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه بحث جمع آوری معتادان متجاهر در جلسه علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که قرارگاهی در این زمینه تشکیل شود، گفت: این طرح تنها منوط به جمع آوری نیست و معتادان پس از ترک اعتیاد به مراکز بهاران منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه معتادان شش تا 9 ماه در این مراکز زندگی می‌کنند گفت: تا یک سال پس از خروج از مراکز بهاران،‌مددجویان تحت رصد و کنترل پزشکان قرار می‌گیرند تا مجددا به خیابان‌ها و ارتکاب اعمال خود باز نگردند.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های گسترده با مسئولان امر، طرح جمع آوری معتادان آغاز شد گفت: هفته گذشته حدود 400 زن کارتن خواب از سطح معابر پایتخت جمع آوری و به کمپ شفق ارجاع داده شده‌اند که در میان این افراد تعدادی کودک نیز حضور داشتند که این افراد به کمپ‌های دارای مجوزهای لازم ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه از روز گذشته طرح جمع‌آوری مردان کارتن خواب معتادآغاز شده است گفت: در حال حاضر در خصوص تعداد کمپ‌های طرح اعتیاد دارای محدودیت‌هایی هستیم اما با رایزنی‌های صورت گرفته به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13381&tab=rooz