نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
در برنامه آغاز پیاده‌روی اربعین بیان شد: پیاده‌روی اربعین، پاسخِ «هل من ناصر» حسین است


تاریخ: ۸ آذر ۱۳۹۴

به گزارش روابط عمومی هیأت شباب الامام خمینی(ره)، صبح امروز یکشنبه 8 آذر، دومین ویژه‌برنامه آغاز پیاده‌روی اربعین با حضور با شکوه زائران حضرت اباعبدالله الحسین در میدان ثوره العشرین نجف برگزار شد.
در این برنامه که از ساعات آغازین صبح آغاز شد، پس از قرائت قرآن کریم، استاد حسن رحیم پور ازغدی به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به تاریخچه پیاده‌روی اربعین افزود: جابر با زیارت سیدالشهدا در اربعین راهی را آغاز کرد که امروز میلیون‌ها مسلمان در آن حضور دارند. 
ایشان با اشاره به همراهی و همگامی مظلومیت سیدالشهدا با عزت و حماسه، گفت: هر نوع عزاداری که نتیجه اش ذلت سیدالشهدا یا اصحاب ایشان باشد، تحریف و انحراف از مسیر ایشان است.
رحیم پور با اشاره به تجمع با شکوه اربعین، این اجتماع را پاسخ خدا به کلام سیدالشهدا که "هل من ناصر ینصرنی" عنوان کرد. وی سپس نتیجه عزاداری امام حسین(ع) را حسینی و زینبی شدن عزادار دانست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت تاریخی اشک بر امام حسین را مبارزه با ظلم و دفاع از حق دانست و افزود: اشک بر حسین یعنی اگر کربلا دوباره اتفاق بیفتد، حسین را تنها نمیگذاریم.گریه ما گریه سیاسی است. گریه عبادی سیاسی است. گریه هدف نیست، وسیله است؛ وسیله بیداری است؛ وسیله رشد و تعالی است.
وی با اشاره به ترسی که قدرت‌های عالم از امام حسین دارند، افزود: قدرتهای عالم هنوز هم از امام حسین می‌ترسند چرا که او به ما آموخت در برابر ظالم از مرگ نترسید.
وی با یک دعا سخنرانی را به اتمام رساند: ان شاء الله در آینده نه چندان دور طلایه این جمعیت وارد قدس شود.

در ادامه این برنامه که با حضور هم‌وطنان اهل سنت همراه و همزمان بود، یک از شاعران اهل سنت ترکمن به قرائت شعری درباره حضرت علی پرداخت. سپس حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت و گفت: پر ثواب ترین کاری که در روایات سراغ داریم، زیارت سیدالشهدا و به خصوص زیارت با پای پیاده است.
ایشان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین، این تجمع را هم از حیث تاریخی و هم از حیث معنوی بی سابقه دانست.
ایشان با اشاره به آداب زیارت افزود: در ابتدای این پیاده‌روی، نیتتان را اصلاح کنید و ثواب زیارت را به امام حسن عسکری هدیه کنید؛ چرا که این زیارت به دعوت و بیان ایشان پا گرفته است. وی سپس با اشاره‌ای لطیف گفت: مگر میشود پدر دعوت کند و پسر حضور نیابد؟
در ادامه حجت الاسلام پناهیان افزود: این سفر، سفر شیعیان نیست و حتی سفر مسلمانان هم نیست. ما اینقدر به اربعین می‌آییم که همه آزادگان جهان به اربعین بپیوندند؛ همچنان که امام حسین، وهب را فرا خواند؛ و زهیر را با خود به کربلا برد.
در پایان این برنامه کربلایی مهدی رسولی به ذکر مصیبت پرداخت و عزاداران سینه‌زنی کردند.
لازم به ذکر است برنامه‌های هیأت شباب الامام خمینی در شهرهای نجف و کربلا و موکب‌های بین راه، تا شام جمعه ادامه دارد. علاقمندان برای کسب اطلاع از برنامه‌های آتی و دریافت فایل‌های صوتی و تصویری برنامه به کانال هیأت در تلگرام به نشانیhttps://telegram.me/HeyatShabab یا سایت هیأت به نشانیhttp://heyatshabab.ir/ مراجعه کنند

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13317&tab=rooz