نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
علاقه سینماگران به «چهارشنبه»


تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۴

از میان روزهای هفته، «چهارشنبه» بیشترین سهم را در میان اسامی فیلم‌های سینمایی دارد.

به گزارش ایسنا، «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند و «چهارشنبه خون به پا می‌شود» ساخته حماسه پارسا دو فیلم در حال اکران هستند که از کلمه چهارشنبه در عنوان شان بهره گرفته‌اند و بستر اتفاق اصلی داستان در این روز روایت می‌شود.

حماسه پارسا به ایسنا گفت: من سال 87 اولین فیلمم را هم که ساختم عنوان «چهارشنبه‌ لعنتی» داشت که اکران نشد و همان موقع اعلام کردم در سه فیلم از عنوان چهارشنبه استفاده می‌کنم.

وی درباره علاقه‌اش به روز چهارشنبه در متنی که به عنوان نریشن در فیلم اولش بیان شده اینگونه اعلام کرد: «چهارشنبه‌های لعنتی، همه اتفاق‌های گند چهارشنبه‌ها می‌افته. اولین بار تو مدرسه چهارشنبه کچلم کردند. چهارشنبه‌ها جغرافی داشتیم، چهارشنبه‌ها تصادف می‌کنم، چهارشنبه از دانشگاه اخراجم کردند، چهارشنبه استقلال قهرمان نشد، هرچی آدم گنده اولین بار آدم چهاشنبه‌ها می بیندشون، هرچی آدم مزخرفه آدم چهارشنبه‌ها دیگه نمی‌بیندشون. حالم از چهارشنبه‌ها بهم می‌خورد نه اول هفته است نه وسط هفته نه آخر هفته، منافقه عین متولدهای بهار و پاییزه می مونه، وزه» .

علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران که پخش «چهارشنبه 19 اردیبهشت » را عهده دار است، با بیان اینکه همزمانی اکران دو فیلم که از چهارشنبه در نامشان استفاده کرده‌اند قطعا تاثیر منفی در جذب مخاطبان خواهد داشت به ایسنا گفت: ما درخواست کردیم که نام فیلم را تغییر دهند اما قبول نکردند.

اما «چهارشنبه» عنوان فیلم دیگری اولین ساخته بلند سروش محمدزاده است که چندی پیش اکران خصوصی آن برگزار شد.

در این فیلم ویدئویی هم اتفاقی در چهارشنبه می‌افتد و این روز را برای عده‌ای متفاوت می‌کند.

پیش از این هم حمید تمجیدی در سال 71 «چهارشنبه عزیز» را ساخت که عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم بود.

اصغر فرهادی هم در سال 84 «چهارشنبه سوری» را به عنوان سومین فیلمش ساخت که اتفاقات فیلم در روز چهارشنبه سوری رقم می خورد.

«جمعه» روز دیگری است که از آن هم در اسامی برخی فیلم ها استفاده شده است.

«جمعه» فیلمی به کارگردانی حسن یکتاپناه ساختهٔ سال ۷۸ روایت یک کارگر افغانی به نام جمعه است.

«سربازهای جمعه» به کارگردانی در سال 82 داستان چند سرباز است که یک روز جمعه به همراه گروهبان خود به شهر می‌آیند و این روز تعطیل برای آنها حوادثی در پی دارد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13273&tab=rooz