نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
روایت وزیر کشور از آنچه که دولت برای مقام معظم رهبری ارسال کرد


تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۴

اگرچه منتقدان دولت، مدعی هستند که دولت در راستای اقتصاد مدیریتی گامی بر نداشته است، اما دولت طرحی در این باره برای رهبر معظم انقلاب، ارسال کرده است.

به گزارش خبرآنلاين، عبدالرضا رحماني فضلي خبر داده که دولت در دو هفته گذشته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح مناسبی را تهیه کرده و تحویل مقام معظم رهبری داده تا از رهنمودهای ایشان نیز استفاده کند که این طرح در بودجه سال 1395 و برنامه ششم توسعه کشور اعمال خواهد شد. به گفته وي، این طرح برای ارائه یک الگوی اقتصاد مقاومتی که پایه‌ها نلرزد ارائه‌شده است.

وزير کشور از گام بعدي دولت براي سنجش پاشنه آشیل کشور از همه دیدگاه‌ها و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داده و با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محورش تکیه‌بر مردم است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است و یک‌چشم به دنیا و بازارهای دنیا و چشم دیگر به داخل است.

رحماني فضلي تاکيد دارد که دولت و شخص رئیس‌جمهور اعتقاد دارند که راه اصلی حل مشکلات اقتصادی مردم، اقتصاد مقاومتی است و آن را موجب قدرت ملی می‌دانند و قصد دارند که آن را به‌عنوان الگو و تجربه‌ای موفق به دنیا معرفی کنند.

اهم سخنان وي به نقل از ايسنا و مهر از اين قرار است:

** انتخابات این دوره باید به عرصه رقابت‌های باشکوه قانونی و سالم سیاسی تبدیل شود و در راستای نمایش بیش از پیش اقتدار ملی و اتحاد مردم قرار گیرد. باید تلاش کنیم تا انتخاباتی رقابتی، قانونی و سالم برگزار کنیم.

** تمام کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند و رأی مردم را می‌گیرند نماینده قانونی ملت ایران هستند. ما می‌دانیم و می‌فهمیم که دشمنان پشت مرز ایستاده‌اند لذا باید مجلسی قوی و پرتوان و باتجربه و مردم‌نگر را بسازیم. در این راه باید همگی تلاش کنیم و قدر این شرایط را بدانیم و وحدت و انسجام داخلی را حفظ کنیم و کاری کنیم که رضایت مردم برقرار باشد.

 

**رقابت های سالم سیاسی در کنار حضور پرشکوه و حماسی مردم بسیاری از نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد. باید تلاش کنیم تا انتخابات امسال موجب تقویت وحدت داخلی و نیز افزایش قدرت چانه زنی ایران در عرصه های بین المللی شود.

**{با اشاره به اقدامات و تلاش های دشمنان در سال ۸۸ برای ایجاد فتنه در کشور} بعد از اتفاقات تلخی که در آن دوران افتاد در سال ۹۲ نیز گروهی با طراحی های قبلی قصد در ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داشتند. رهبر معظم انقلاب نیز با زمان شناسی مناسب همچون همیشه با نامگذاری سال ۹۲ با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مردم را به حضور در انتخابات ترغیب و کاندیداها و هواداران آنها را نیز به رعایت قانون فراخواندند و مسئولین ذی ربط نیز تمامی تلاش خود برای برگزاری انتخاباتی با شکوه بکار گرفتند.

** رئیس دولت یازدهم نیز شخصی مورد وثوق رهبری، با تجربه، کاردان، از متن روحانیت و پشتیبان رهبری است که توانست کابینه ای با تجریه و لایق را برای اداره امور کشور انتخاب نماید.

**ما امت برگزیده‌ایم که علی و حسین داریم و خط انبیا، ائمه و ولایت را ادامه می‌دهیم و قصد داریم این انقلاب را به لطف خدا به‌ظهور منجی عالم بشریت که منادی عدل و صلح در جهان است پیوند بدهیم و این راه را نیمه نخواهیم گذاشت.

** مردم بسیاری در سراسر جهان تمایل به مشاهده محل شکست آمریکا در طبس که بازسازی واقعه لشگر ابابیل بود دارند که لازم است این مکان که افتخاری برای این منطقه است به موزه عبرت تبدیل شود.

** جواب قدرت همان قدرت است و با قدرتمندان مغرور جز با قدرت نمی‌توان برخورد کرد، ما برای احقاق حقوقمان از همه روش‌های قانونی استفاده می‌کنیم و مذاکره را هم روشی قانونی می‌دانیم که این روش، استمرار همان خط 13 آبان و خط ولایت است.

** تشکیل گروه‌هایی مانند داعش، جیش‌النصر، طالبان و القاعده که با دولت‌های مستقر وارد جنگ می‌شوند به‌صورت کاملاً سازمان یافته است که با هدف مقابله با اسلام اصیل و با جهت‌گیری به‌سوی ایران توسط آمریکا و هم‌دستانش در منطقه دنبال می‌شود.

**خط قرمز ما 50 کیلومتری مرزهای ایران و عتبات عالیات است که در صورت تعرض دشمنان به این خطوط قرمز رسماً وارد عمل خواهیم شد.

** اگر در گذشته ایران محور خشونت در منطقه و تهدیدی برای امنیت جهان وانمود می شد، امروز ایران محور حل مناقشات منطقه ای و بهشتی برای سرمایه گذاران خارجی است که برای ورود به آن رقابت می کنند. کشورهایی که در گذشته ای نه چندان دور ایران هراسی و جنگ روانی علیه ایران را ترویج می کردند ، همان کشورها امروز ایران را کشوری مهم در منطقه می دانند که حل بسیاری از معادلات سیاسی در منطقه بدون حضور این کشور میسور نیست.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13234&tab=rooz