نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اموال زنجانی ۲۶۰۰ میلیاردتومان کارشناسی شد؛ بدهی نفت تهاتر می شود


تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۴

رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی وکیل بابک زنجانی در گفتگو با مهر اعلام کرد: معاون دادستان تهران که مسئول رسیدگی و انتقال اموال موکل من به شرکت نفت بوده طی یک نامه‌ای رسماً ارزش اموال موکلم در داخل کشور را که به شرکت نفت منتقل شده  ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. این در حالی است که به اندازه همان مبلغ به شرکت نفت بدهی داشته یعنی اینکه با یک تهاتر بدهی شرکت نفت داده می شود.

وی افزود: این تهاتر برای تسویه بخشی از مبلغ بدهی بابک زنجانی است. بدهی موکلم دو بخش دارد که بخش اول یک اختلاف حساب است که در دادگاه باید رقمش مشخص شود و بخش دوم در مورد مبلغ ۱ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۵۰۰ یورو پول واریزی بانک مرکزی به حساب بابک زنجانی است که باید با پیمانکاران تسویه می کرد اما تنها ۶۶۰ میلیون یوروی آن پرداخت شد. حالا با فروش اموال و بر اساس نرخ یورو این بدهی تسویه می شود.

این اظهارات در حالی است که مهدوی وکیل شرکت نفت در گفتگو با مهر در مورد اخبار اشتباه برخی رسانه ها مبنی بر اینکه بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت تسویه شد عنوان کرد: این خبر را به نقل از وکیل بابک زنجانی در رسانه ها دیدم اما واریز این پول قطعا بر اساس تصمیم رئیس دادگاه است و اگر هم امروز پولی حواله شده یا ضمانت نامه ای صادر شده باشد رئیس دادگاه در جریان است و هنوز به وزارت نفت اعلام نشده است.

گفته های وکیل زنجانی و وکیل نفت در حالی است که اصلا پولی در میان نیست و چیزی قرار نیست واریز شود بلکه تنها رقم کارشناسی اموال بابک زنجانی رسما اعلام شده و وکیل زنجانی آن را تهاتر بخشی از بدهی تلقی کرده است.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13224&tab=rooz