نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تهران مقام اول را در مفاسد اجتماعي دارد


تاریخ: ۴ آبان ۱۳۸۹

به گزارش  فارس سردار بهرام نوروزي امروز در همايش رؤساي پليس پيشگيري گفت: پليس پيشگيري 144 هزار نفر نيرو را 6 هزار و 600 نقطه مديريت مي‌كند.

وي اظهار داشت: طي سال جاري 61 تن مواد مخدر توسط پليس پيشگيري كشف شده اين در حالي است كه در 6 ماه اول سال 88 پليس پيشگيري توانسته بود 111 تن مواد مخدر كشف كند.

سردار نوروزي با مقايسه آمار 6 ماهه اول سال 88 و 89 گفت: طي اين مدت تماس‌هاي فوريت‌هاي پليسي 9 درصد افزايش داشته و 20 ميليون و 8 هزار تماس با سامانه 110 برقرار شده است.

اين مقام نيروي انتظامي گفت: 6 ميليون و 900 هزار تماس عملياتي شده است و 6 ميليون تماس ديگر نيز تماس‌هاي مشاوره‌اي بوده است.

رئيس پليس پيشگيري به اقدامات قضايي در 6 ماه اول امسال اشاره كرد و گفت: يك ميليون و 400 هزار پرونده از كلانتري‌هاي كشور تشكيل شده است كه 180 هزار پرونده آن به واحدهاي مشاوره در كلانتري ارجاع شده است.

سردار نوروزي در ادامه افزود: از مجموع 180 هزار پرونده ارجاعي به واحد مشاوره‌ در كلانتري‌ها 94 هزار مورد آن به صلح و سازش رسيدند.

وي اظهار داشت: ابلاغ قضايي امسال 6 ميليون و 800 هزار مورد توسط نيروي قضايي انجام شده اين در حالي است كه اين ميزان سال گذشته 7 ميليون و 300 هزار بوده است.

اين مقام نيروي انتظامي گفت: مأموران پليس طي اين مدت 710 هزار بدرقه متهم نيز انجام دادند و در مجموع 10 ميليون خدمت قضايي توسط پليس پيشگيري انجام شده است.

سردار نوروزي گفت: در 6 ماه اول امسال 382 هزار نفر در موضوع سرقت دستگير شده‌اند و در بحث افزايش كشف سرقت نيز 8 درصد رشد را شاهد هستيم.

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي نيز گفت: ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي پليس پيشگيري موفق به كشف 20 تن مواد مخدر شده‌اند.

* 119 هزار تن مشروبات الكلي در 6 ماه گذشته كشف شده است

سردار نوروزي گفت: ايستگاه‌هاي ايست و بازرسي پليس پيشگيري موفق به كشف 119 هزار تن مشروبات الكي طي 6 ماه گذشته شد‌ه‌‌اند و 4 ميليون كالاي قاچاق و 15 ميليون و 11 هزار كالاي ضد فرهنگي نيز كشف شده است.

اين مقام نيروي انتظامي گفت: طي اين مدت 208 قبضه سلاح كشف شده و 6 هزار و 318 تبعه بيگانه نيز دستگير شده است.

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: تهران در بين 32 استان كشور حرف اول را در مفاسد اجتماعي مي‌زند و پس از آن اصفهان و مازندران در رتبه‌هاي بعدي هستند.
اين مقام نيروي انتظامي تصريح كرد كه بايد براي مبارزه با مفاسد اجتماعي بر روي اين استان‌ها تمركز كنيم.

سردار نوروزي گفت: در ترور نيز استان‌هاي سيستان و بلوچستان، كردستان و آذربايجان غربي حرف اول را مي‌زنند.

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: در پرونده قتل نيز استان‌هاي اصفهان، تهران بزرگ، خوزستان و سيستان و بلوچستان حرف اول را مي‌زنند.

اين مقام نيروي انتظامي خواستار تشكيل يگان حفاظت در قوه قضائيه شد و افزود: آموزش‌هاي قضايي در استان‌ها اقدام بسيار ارزنده‌اي بود كه به اجرا درآمد.

سردار نوروزي گفت: در حال حاضر 33 هزار نگهبان محله در كشور فعاليت مي‌كنند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1320&tab=rooz