نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
کورک راه افتاد و یک تنه ایران را برد


تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود به مصاف لهستان رفته است.

به گزارش خبرگزاري خبر آنلاين؛ بازيكنان تيم ملي ايران از همان ابتدا بازي را خوب و با انگيزه آغاز كردند. همين شروع خوب باعث شد اختلاف خود با لهستان را رفته رفته بيشتر كنند و ست اول را با نتيجه ٢٥-١٨ با پيروزي به پايان برسانند.

شاگردان ایران که در ست اول از ترکیب همیشگی شان استفاده می کردند ، بعد از شروع ناامیدکننده در بازی ها و باخت برابر آرژانتین ، بازی به بازی بهتر شدند. عادت کردن به شرایط شهر هاماماتسو هم روند بازی بچه ها هم اثر مثبت داشت. همان طور که کورک قبل از بازی با ایران گفته بود ،ایرانی ها توانستند برای لهستان مشکل شوند. تیم ملی با بازی خوب معروف،موسوی ، عبادی پور ، غفور و بچه های دیگر تیم توانستند با سرویس های خوب ، دفاع عالی در عقب زمین و حمله های بی نظیر ، ست اول بازی را به سود خود کنند.

اگر از عملكرد عالي شاگردان كواچ در ست اول بگذريم به عملكرد نه چندان خوب كورك در تيم حريف مي رسيم. او كه پيش ار بازي هم گفته بود حس خوبي نسبت به اين بازي ندارد، در طول ست اول هم با و اضطراب خيلي نتوانست آن كورك هميشگي باشد كه ترس را به دل حريفان مي انداخت.

ست دوم

ست دوم هم با برتري نسبي بچه هاي ايران شروع شد و بازيكنان ايران در اين ست موفق شدند از حريف پيش بيفتند. ایران که به بازی در  هاماماتسو ، عادت کرده بود ، در این شهر حالا هواداران شان را در کنار خود می دیدند ، این حضور هواداران و فریادهای ایران ، ایران باعث شده بود ریتم حرکتی بچه ها بهتر شود. در ست دوم هم ایران ابتدا 3 امتیاز پیش افتاد ، ولی بعد از این بازی مساوی شد ودر حوالی امتیاز 10 ، ایران عقب افتاد اما با سرویس های خوب امیر غفور ، ایران 15 بر 13 پیش بود. ولی این لهستانی ها بودند و آنها زودتر به امتیاز 16 رسیدند. دو امتیاز ساده ای که غلامی از دست داد در این اتفاق نقش داشت. هرچه ایران خوب در عقب زمین توپ ها را جمع می کرد در اسپک ها عبادی پور و غلامی با اشتباهات شان ، باعث شدند ، ایران 18 بر 17 عقب باشد که غفور با بازی هوب خود البته بازی عالی مرندی و قائمی در عقب زمین ، باعث شد بازی مساوی شود . دو سرویس خوب از عبادی پور و تیزهوشی علامی ایران را خیلی سریع پیش انداخت و آنتیگا چاره ای غیر از گرفتن وقت استراحت نداشت. کوبیاک و حاشیه سازی های زیر تورش هم نتوانسته بود ، بچه ها را عصبی کند و تیم داشت خیلی خوب پیش می رفت. این قدر خوب که محتشمیان یک پارچه تعریف از ایران بود.
ایران با بازی خوب خود کاری کرده بود حتی کورک هم با همه توانش ، سرویس از دست می داد. بوژک هم سرویسش را از دست داد و ایران توانست به امتیاز 23 برسد. لهستانی هم هم 22 بودند. امتیاز 24 را موسوی برای ایران گرفت و ما فقط یک امتیاز می خواستیم تا این ست را ببریم.دو تعویضه لهستانی ها برای این بود که ست را برگردانند. آنها باید حتما امتیاز 24 را می گرفتند تا دومین ست را هم نبازند. 
عادل غلامی اما خیلی سریع امتیاز 25 را گرفت و ایران سزاوارانه این ست را هم برد.

ست سوم
شروع ست سوم با بازی خوب لهستانی ها همراه شد. این بار هم کورک ، هم فابین و هم میکا در سرویس ها عالی بودند ، خوب امتیاز می گرفتند و سرویس های عالی کورک که از امتیاز 5 تا 10 برای لهستانی ها قطع نشد ، آنها را 10 بر 5 پیش انداخت . با از دست دادن سرویس از کورک و بلافاصله دفاع عالی بچه های ما بار دیگر اختلاف را به 3 رساندند. موسوی سرویسش را از دست داد و باز 4 امتیاز عقب بودیم اما میکا هم سرویسش را به اوت زد. سرویس خوب نواکفسکی و دوباره کمی بی دقتی باعث شد تا ایران 14 بر 9 از لهستان عقب باشد.عبادی پور هم سرویسش را به اوت زد و امتیاز دیگری از دست رفت. عادل غلامی اما امتیاز 10 را برای ایران گرفت.میکا امتیاز 16 را هم برای لهستان گرفت و در ششمین بازی رودرروی مان با لهستان ، این ست بازی به سود آنها بود . لهستانی ها که در لیگ جهانی 3 بار و در جام واگنر هم یک بار ایران را شکست داده بودند ، هراس داشتند از اینکه این بار و این بازی بزرگ را به ما ببازند. لهستانی ها که 4 سال قبل در همین ژاپن درحالی که دو ست از ایران پیش بودند ، 3 بر 2 باختند و آن بازی شروعی شد برای بزرگی والیبال ایران.

ایران خیلی سریع به امتیاز 12 رسید اما هنوز 4 امتیاز عقب بود.کورک اکتیاز 17 را هم برای تیمش گرفت. میکا امتیاز 18 را هم برای آنها گرفت و تقریبا این ست را می شد برای لهستانی ها دانست. قائمی در خط سرویس ایستاد. سرویسش خراب شد و آنها 19 شدند و ما فقط 13 بودیم.امتیاز 20 را هم لهستانی ها گرفتند و کواچ تایم استراحت خواست.  در این ست ایران فاصله زیادی داشت با دو ست اول. وقتی غفور بدون داشتن مدافعی در برابرش ، توپ را خراب کرد ، سختی شرایط مشخص می شد. ایران 14 بود و آنها 21. امتیاز 22 را هم آنها گرفتند. ایران امتیاز 23 را هم ساده از دست داد. دو تیم با تعویض های مربی شان ، سعی کردند به بازیکنان ذخیره شان میدان بدهند و بگذارند تیم های اصلی شان استراحت کنند برای ست چهارم.

نواکفسکی که در این ست همراه با میکا و کورک در بازی خوب لهستانی ها نقش داشت ، امتیاز 24 را گرفت و اسپک بد معنوی نژاد هم شکست ایران در این ست را نهایی کرد.

ست پنجم

شروع ست پنجم هم همچنان با برتری لهستانی ها همراه بود. چند سرویس سریع از لهستانی ها ، آنها را پیش انداخت اما امیر غفور با بازی خوبش توانست 4 امتیاز متوالی بگیرد و ایران 6 بر 5 پیش بیفتد. بازی زیبای دو تیم ادامه داشت. بلافاصله لهستانی ها پیش افتادند ، 7 بر 6 از ایران پیش افتادند. میکا در یک رفت و برگشت امتیاز 8 را هم گرفت تا آنها اولین وقت استراحت فنی را برده باشند. سرویس های خوب نواکفسکی و 3 امتیاز متوالی برای تیمش گرفت و باز لهستانی ها پیش افتادند. لهستانی ها با چند دفاع خوب و بازی بهتر زودتر از ایران به امتیاز 16 رسیدند درحالی که ایران فقط 12 امتیاز داشت.روند امتیازی دو تیم با همان 4 اختلاف ادامه داشت. ایران هنوز نتوانسته بود این اختلاف 4 امتیازی را کم کند. آنها 20 بودند و ما 16. کواچ وقت استراحت گرفت تا شاید کواچ جرفی نو داشته باشد و بازی را خیلی ساده به ست رالی نفرستیم.

دو دفاع عالی از فرهاد قائمی روی سرویس های خوب غفور ، ایران را به امتیاز 20 رساند و حالا ما فقط یک امتیاز عقب بودیم. آنتیگا سریع وقتن استراحت گرفت. او می خواست روند بازی ایران را قطع کند.اتفاقی که موثر افتاد و آنها به رقم باتزی خوب بچه های ما تا امتیاز 23 پیش رفتند و ما هنوز 20 امتیاز داشتیم.سرویس های خوب کورک آنها را به امتیاز 24 هم رساند و سرنوشت این ست هم برای لهستانی ها رقم خورد و بازی به ست رالی رفت.

 

ست پنجم برای لهستانی ها با امتیاز باد آورده داور به دلیل خطای ایستادن تیم ایران آغاز شد . امتیاز های ایران لهستان خیلی زود 3 شد و تیم ایران به دلیل استرس بازی  ، کمی عصبی به نظر می رسید. موسوی امتیاز 2 را برای ایران گرفت اما آنها پیش بودند.

موسوی با یک دفاع خوب توانست بازی را مساوی کند. کورک امتیاز 4 را هم برای لهستانی ها گرفت.بار دیگر کورک به خط سرویس رفته بود. او هر بار در خط سرویس ایستاد ، بیش از 3 امتیاز گرفت و این بار هم همین کار را تکرار کرد و در هر ست با سرویس های او بود که برتری به سود لهستانی ها می شد. این بار هم او تیمش را به امتیاز 6 رساند ، درحالی که ما هنوز 3 بودیم. این روند تا پایان مسابقه ادامه پیدا کرد و ایران نتوانست روند خوب دو ست اولش را در 3 ست بعدی مسابقه حفظ کند و با راه افتادن کورک ، آنها بازی را 15 بر 11 در ست پنجم هم بردند و کل مسابقه را به سود خود کردند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13017&tab=rooz