نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
جای نگرانی برای زائران ایرانی نیست


تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

معاون سازمان حج و زیارت با تشریح آخرین وضعیت زائران ایرانی پس از طوفان مکه و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گفت: از میان 32 زائر ایرانی مجروح شده، فقط دو نفر به دلیل شکستگی زیاد به درمان و رسیدگی بیشتری نیاز دارند و جای نگرانی برای هیچ یک از زائران وجود ندارد.

 

به گزارش ایسنا، سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را که در اثر طوفان روز گذشته اتفاق افتاد، حادثه‌ای بزرگ دانست و افزود: تعداد کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه بسیار زیاد بود، اما خوشبختانه به دلیل آنکه سقوط جرثقیل در ساعتی اتفاق افتاد که زائران ایرانی تمرکز زیادی در مسجدالحرام ندارند، آمار مجروحان و کشته‌شدگان ایرانی کمتر بود. ما متأسفیم از اینکه یکی از هموطنان‌مان در این سانحه به رحمت خدا رفت.

 

وی ادامه داد: در میان 238 مجروح طوفان مکه، 32 ایرانی حضور داشتند که تعداد زیادی از آن‌ها مداوا شدند و به کاروان‌های خود برگشته‌اند. این تعداد آمار قطعی مجروح‌شدگان ایرانی است.

 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اضافه کرد: به غیر از دو نفر از زائران ایرانی که شکستگی بیشتری دارند، حال عمومی بقیه زائران وخیم نیست و حضور آن‌ها در بیمارستان به منزله‌ی وجود مشکل حاد نیست، بنابراین جای نگرانی برای هیچ یک از زائران وجود ندارد.

 

او سپس شرایط مکه و همچنین مسجدالحرام را در حال حاضر آرام اعلام کرد و گفت: سرکشی به زائران ایرانی در بیمارستان‌های حج و زیارت و همچنین نور مکه ادامه دارد و با مرکز پزشکی حج و زیارت مدام در ارتباط هستیم.

 

محمدی درباره بازگرداندن زائرانی که آسیب بیشتری از این حادثه دیده‌اند به کشور اظهار کرد: بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد، اما در هر حال تصمیم‌گیری درباره این موضوع به نظر پزشکان وابسته است، چون این موضوع از تخصص ما خارج است.

 

معاون سازمان حج و زیارت همچنین درباره‌ی وضعیت هتلی که برق آن بر اثر طوفان روز گذشته قطع شده بود، توضیح داد:‌ سه هتلی که برق آن‌ها در طوفان روز گذشته قطع شده بود، یکی دو ساعت پس از وقوع این حادثه رفع مشکل شدند و هم‌اکنون زائران آن‌ها در هتل‌هایشان مستقر هستند و مشکلی وجود ندارد و وضعیت کاملا عادی است.

 

او گفت: درهای مسجدالحرام از شب گذشته (جمعه) باز شده و زائران بدون مشکل درحال تردد و انجام اعمال خود هستند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=13016&tab=rooz