نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
دفاع لاریجانی از وزیر اقتصاد/امیدوارم طیب نیا استیضاح نشود


تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر اقتصاد از وزرای زحمتکش کابینه دولت است وامیدواریم استیضاح انجام نشود .

به گزارش ایرنا،علی لاریجانی یکشنبه شب دربدو ورود به فرودگاه مشهد درجمع خبرنگاران افزود: سووال از وزرا واستیضاح جزو حقوق مجلس است اما قبول دارم که طیب نیاز از وزرای خدوم وزحمتکش دولت است .
وی گفت: مقرر شده با دوستان (نمایندگان معترض وسووال کننده ) صحبت کرده تا در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.
لاریجانی درپاسخ به سووالی درزمینه تحولات سوریه ومباحث مطرح در زمینه عقب نشینی روسیه ازموضع خود درحمایت ازسوریه وبرگزاری انتخابات در این کشور گفت: این اخبار خیلی دقیق نیست وبخشی ازآن درحد حدس وگمان و مقداری هم آرزوهای کشورهایی است که آنها را مطرح می کنند.
وی با بیان اینکه درزمینه شرایط منطقه مباحثی وجود دارد، افزود: این اختلاف نظرها درمورد سوریه ازگذشته وجود داشته وبرخی ازکشورها ازچهار سال قبل در پی این هدف ها بوده اند اما موفق نشدند.
رییس مجلس شورای اسلامی درجواب به سوال درخصوص روسیه وتغییر سیاست این کشور در قبال سوریه گفت : بعید به نظر می رسد این موضوع صحت داشته باشد.
وی درزمینه چگونگی تغییر سن رای دهندگان درانتخابات پیش رو درکشور هم گفت: به دلیل همزمانی انتخابات خبرگان ومجلس شورای اسلامی و تفاوت سن رای دهندگان درانتخابات خبرگان 15 سال ومجلس 18سال نیازمند ایجاد هماهنگی دراین خصوص هستیم.
لاریجانی اظهارکرد: تلاش می شود با هماهنگی مجلس خبرگان و در صورت موافقت شرایط سنی به 18 سال برسد.
لاریجانی تصریح کرد : هم اکنون به دلیل نامناسب بودن وضعیت اقتصادی بویژه در حوزه عمرانی، پروژه ها و اعتبارات تحرک جدی ندارند اما تلاش می شود و امیدواریم با تغییر شرایط وضعیت بهتر شود.
وی درپایان هدف ازاین سفر را علاوه بر تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) ، گفت وگو ونشستی با مدیران اجرایی استان پیرامون شرایط خراسان رضوی عنوان کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی حضور در اجلاس و همایش هایی در زمینه وضعیت ایران درآینده ومنطقه بویژه اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور و همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به یک قدرت بین المللی از دیگر علل این سفر اعلام کرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=12815&tab=rooz