نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
روایتی از سیره زندگی علامه طباطبایی


تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

به گزارش خبرگزاری فارس ، نجمه طباطبایی چهارشنبه شب در دیدار جمعی از بانوان طلبه عربستانی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد به خاطراتی از سیره زندگی علامه طباطبایی و نحوه مواجهه با خانواده اشاره کرد و گفت: 6 ساله بودم که از تبریز به قم آمدیم چرا که پدر در آن دوران می‌خواست به دلیل شرایط خاص در شهر قم حضور داشته باشد و با وجود زندگی مطلوب در تبریز، به قم عزیمت کردیم و در اینجا مشکلات بسیاری داشتیم.

وی افزود: ابتدا یک اتاق اجاره‌ کردیم و زندگی را شروع کردیم و شرایط سخت زندگی تا یک سال و نیم ادامه داشت تا اینکه مقداری از وسایل را از تبریز آوردیم و یک خانه کوچک اجاره کردیم.

دختر علامه طباطبایی با بیان اینکه مادرش از خودگذشتگی بسیاری کرد تا علامه طباطبایی بتواند در درس و بحث موفق باشد گفت: علامه طباطبایی می‌گفت که این تفسیر متعلق به همسر ایشان است چرا که مادرم همه مشکلات را تحمل می‌کرد تا پدر بتواند به امور خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی و مادر در هنگام گرفتاری‌ها و سختی‌ها به حضرت معصومه(س) متوسط می‌شدند بیان کرد: وقتی که مادرم مریض شد علامه طباطبایی درس و بحث خود را 24 روز تعطیل کرد و به صورت کامل در خدمت و پرستاری مادر بود و این پرستاری تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند ادامه یافت.

طباطبایی با اشاره به اینکه پدر و مادرش جواهر بودند اضافه کرد: ایشان در تربیت فرزندان خود نهایت خوشرویی را داشتند.

همسر شهید قدوسی در ادامه به بیان گوشه‌ای ویژگی‌های شخصیتی همسرش پرداخت و گفت:شهید قدوسی احترام بسیار ویژه‌ای برای علامه طباطبایی قائل بودند و ارتباط استاد و شاگردی داشتند.

وی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری شهید قدوسی در انقلاب اسلامی گفت: ایشان پس از پیروزی انقلاب دادستان کل شد و ما به تهران عزیمت کردیم و ایشان در طول دو سال که این مسئولیت را عهده‌دار بود خدمات شایان ذکری را ارائه کرد و در نهایت توسط معاندان نظام به شهادت رسید.

طباطبایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه علامه طباطبایی علاقه عجیبی به امام حسین(ع)‌ داشت گفت:‌ ایشان در دهه اول محرم درس و بحث را تعطیل می‌کرد و فقط به برگزاری مراسم‌های روضه و عزاداری می‌پرداخت.

دختر علامه طباطبایی گفت: در سال 59 پسرم شهید شد، در سال 60 همسرم به شهادت رسید و چند ماه بعد نیز پدرم دارفانی را وداع گفت و در طول این سال‌ها تلاش کردم دیگر فرزندانم را به بهترین شیوه تربیت کنم.

وی با بیان اینکه اگر در زندگی ریا نباشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود اضافه کرد: خلوص نیت در زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در زندگی از تشریفات پرهیز کرد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=12672&tab=rooz