نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آيت الله نوري همداني: بصيرت تنها راه تشخيص ترفندهاي معاندان است


تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹

آيت الله حسين نوري همداني خواستار توبه فتنه گران و بازگشت آنها به آغوش ملت شد.
وي دوشنبه شب در چهارمين همايش بصيرت سياسي ويژه احزاب و تشكل هاي اصولگراي استان خراسان رضوي گفت: در موقع بروز فتنه كه حق و باطل با هم ممزوج و يا مخلوط مي شوند، تنها با بصيرت نسبت به ترفندهاي معاندان و عوامل آنها مي توان راه درست را تشخيص داد.
به گزارش ايرنا وي مهمترين عوامل ايجاد فتنه را هوي وهوس، شهرت، حب جاه و مال دانست.
وي خاطرنشان كرد: در روزگار هميشه فتنه وجود دارد و از زمان پيامبراكرم(ص) و حضرت علي(ع) فتنه هاي مختلف مانند جريان ناكثين، مارقين، جنگ صفين و قرآن بر سر نيزه كردن و غيره وجود داشته است.
آيت الله نوري همداني اضافه كرد: آناني كه با ما همفكر نيستند، به دشمن چراغ سبز نشان ندهند، از اقدامات گذشته خود توبه كنند و به آغوش ملت برگردند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: هيچ صدايي در قرن بيستم مانند صداي امام خميني(ره) جهان را به لرزه در نياورد، هيچ فريادي مانند فرياد ايشان در دنيا فراگير نبود و هيچ حركتي مانند حركت بنيانگذار فقيد انقلاب مستكبران را خشمگين و مظلومان را شاد نكرد.
اين مرجع تقليد بزرگترين هديه امام راحل براي مسلمانان و مستضعفان جهان را احياء ارزش هاي اسلام ناب محمدي وايجاد حكومت اسلامي دانست و گفت: مهمترين وظيفه ما حفاظت و نگهداري از حكومت برابر ترفندهاي معاندان و عوامل آنها است.
وي مهمترين اصول امام خميني(ره) را نفي استبداد، تحكيم وحدت بين شيعه و سني، احياء جهاد و شهادت طلبي در راه اعتلاي ارزش هاي اسلامي ذكر كرد و گفت: گسترش اتحاد و وحدت كلمه و پرهيز از تفرقه از نيازهاي مهم جامعه اسلامي است.
وي با اشاره به اينكه امروز دشمنان فراوان در كمين ما هستند و تلاش مي كنند با ترفندها و كينه توزي هاي مختلف به اهداف سوء خود برسند، گفت: بدون جهاد و شهادت طلبي دين مبين اسلام اعتلا نمي يابد.
آيت الله نوري همداني گفت: امروز از مهمترين نقشه دشمنان در راستاي اهداف خصمانه شان ترساندن سني از شيعه، اروپا از كشورهاي اسلامي و كشورهاي خليج فارس از ايران است

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=126&tab=rooz