نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
آزمون استخدامی جدید در نیمه دوم سال برگزار می شود


تاریخ: ۳ مرداد ۱۳۹۴

سخنگوی سازمان سنجش از برگزاری آزمون جدید استخدامی در نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، سوالی را در زمینه آزمون فراگیر استخدامی مطرح کرده است. او نوشته: لطفا از سازمان سنجش در خصوص تعداد حد نصاب آزمون استخدامی آزمون فراگیر بپرسید چون نتایج این آزمون در امار اولیه خیلی ابهام دارد.


حسین توکلی در پاسخ به این سوال به خبرآنلاین گفت که ظرفیت ها در دفترچه آزمون منتشر شده که در آن برای هر دستگاه اجرایی ظرفیتی مشخص شده است. این ظرفیت ها بر اساس نیاز آن دستگاه اجرایی است و طبق همان پذیرش انجام می شود.
او همچنین از برگزاری نوبت دوم آزمون فراگیر استخدامی در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: سازمان مدیریت فهرست دستگاه های اجرایی و ظرفیت آن ها را اعلام خواهد کرد و بر اساس این ظرفیت ها آزمون نوبت دوم را در نیمه دوم سال برگزار خواهیم کرد.
گفتنی است نخستین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی در خردادماه امسال برگزار و نتایج اولیه آن در نیمه ماه جاری به شرکت کنندگان اعلام شد.


سوال دیگری که در حوزه سازمان سنجش مطرح شده بود این بود: چرا کسانی که بعد از سال 60 دوبار در کنکور قبول شده اند حق شرکت مجدد در آزمون سراسری را ندارند و از این حق شهروندی محروم می شوند؟


حسین توکلی، سخنگوی سازمان سنجش در این باره به خبرآنلاین گفت: طبق ضابطه چنانچه فردی در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دوبار قبول شود دیگر مجدد اجازه شرکت ندارد که این پیشتر اعلام شده و داوطلبان از این امر آگاه بوده اند.


او ادامه داد: اما اگر موارد خاصی وجود داشته باشد، می توانند با سازمان مکاتبه کنند و مشکلاتشان را به این سازمان بگویند تا بررسی شود و اگر امکانش بود، شرایط شرکت مجدد در آزمون سراسری مهیا گردد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=12458&tab=rooz