نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
خروش "لبيك يا بحرين" با حضور 500 هزار نفري مردم و شيخ عيسي قاسم
صدها هزار بحريني در شرايطي كه شاه بحرين ادعا كرده بود كه تعداد مخالفانش اندك است، امروز در پاسخ به فراخوان رییس شورای علمای بحرین به خيابان‌هاي منامه آمدند، به‌طوري كه بر اساس مشاهدات خبرنگاران از منطقه "الدراز" و خيابان‌هاي اطراف، اين منطقه مملو از جمعيت شد و تاريخي‌ترين حضور معترضان به رژيم ديكتاتوري آل خليفه رقم خورد.


به گزارش مفیدنیوز به نقل از رجانيوز، برآوردها حاكي از حضور حداقل نيمي از ساكنان بحرين در اين تظاهرات بزرگ است كه در سالروز قيام مردم بحرين برگزار مي‌شود.

آیت الله شيخ عیسی قاسم كه تظاهرات امروز در پاسخ به فراخوان او برگزار شد، پيش از راه‌پيمايي در خطبه‌هاي نمازجمعه امروز با تأکید بر مسالمت آمیز بودن فعالیت‌ها و تظاهرات امروز مردم، گفت: تجمع امروز مردم برای نجات کشور و حمایت وحدت ملی است.

وی افزود: ما در پاسخ به فرمان خداوند برای عدالت و کرامت انسان‌ها، می گوییم لبیک یا بحرین، و تأکید می کنیم که فقط در برابر خداوند زانو می زنیم.

براي دانلود فيلم اينجا كليك كنيد

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: حضور هرچه گسترده تر اقشار مختلف مردم در تظاهرات، برای تأکید بر این موضوع است که این مطالبات، خواست کل مردم است و نه گروهی از آنها.


پس از برگزاري نماز جمعه صدها هزار بحريني با شعار "لبيك يا بحرين" و سردادن شعارهايي مبني بر خروج فوري اشغال‌گران رژيم سعودي، درخواست آزادي زندانيان سياسي و تغيير رژيم آل خليفه را مطرح كردند.

اخبار، تصاوير و فيلم‌هاي تكميلي متعاقبامنتشر خواهد شد.

نيروهاي نظامي بحرين براي متفرق كردن جمعيت اقدام به تيراندازي و شليك گازهاي سمي كردند كه منجر به شهادت يك جوان بحريني نيز شد.

براي دانلود فيلم اينجا كليك كنيد.

 

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1212&tab=bargozide