نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مسئولان ایرانی محل اقامت و مذاکرات را کنترل کنند


تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در نشست خبری که در محل باشگاه خبرنگاران برگزار شد، گفت: اوباما به وزیر خزانه داری امریکا مجوز داده تا هرکشوری که به آمریکا حمله سایبری کرد را تحریم اقتصادی کند و این می‌تواند بهانه ای برای ادامه تحریم ها باشد که خوب است مسولین در مذاکرات به این موضوع توجه کنند.

 

وی در عین حال آمریکا را آسیب‌پذیرترین کشور در حوزه سایبری دانست.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل همچنین در واکنش به برخی اخبار در حواشی محل مذاکرات هسته ای و احتمال جاسوسی در آنها اظهار داشت: ما در این مذاکرات میهمان کشور دیگری هستیم و آنها نباید این محل را برای جاسوسی در اختیار دیگران قرار دهند. این خلاف عرف دیپلماتیک است. مسئولین ایرانی، اتاقهای هتل و محل مذاکرات را کنترل و واکنش نشان دهند.

 

سردار جلالی افزود: در نیروهای مسلح نیز قرار بر این است تا همه نیروها، مرکز پدافند سایبری داشته باشند تا بتوانند تهدیدات را خنثی کرده و به آن پاسخ دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: سامانه های بومی پدافند سایبری ازجمله اسکادای ملی تولید شده که این اسکادا، مرز امنیت ملی ما در فضای سایبری است و مراکز مهم مثل برق، گاز، هسته ای، نفت و غیره از آن استفاده می کنند.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: وقتی که ویروس استاکس نت را شناسایی و اعلام کردیم، تنها 3،4 روز بعد، چند مرکز سایبری در دنیا گزارش 70 صفحه ای درباره این ویروس منتشر کردند که این نشان می داد یک تعامل چندجانبه علیه ما در این حوزه ایجاد شده بود زیرا تهیه چنین گزارشی لااقل 3،4 ماه زمان نیاز دارد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=11799&tab=rooz