نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
جزئیات بازگشت به دانشگاه 140 متهم امنیتی


تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی زاهدی،‌ گفت: اگر در وزارت علوم اولویت علمی در نظر گرفته نشود و ما شاهد حاشیه سازی سیاسی باشیم، به این معنا که مسائل سیاسی و حواشی آن بر مسائل علمی و فناوری اولویت یابد، یقینا اثر خود را در مدت نه چندان طولانی یعنی در بازه زمانی 3 یا 4 سال نشان خواهد داد و کشور با مشکل جدی و چالشی در حوزه پیشرفت و استقلال روبرو شده و موانعی بر سر راه خودکفایی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تبعات سیاسی کاری در وزارت علوم، اظهار داشت: تبعات سیاسی کاری در وزارت علوم، اثرش را هم در بدنه جامعه علمی و هم جامعه غیر علمی خواهد گذاشت، از این رو رهبر معظم انقلاب، در زمانهای مختلف و به ویژه در طول یک سال گذشته، تاکید جدی داشتند که وزارت علوم و دانشگاهها نباید جولانگاه احزاب سیاسی شود، بلکه مسائل علمی و فناوری باید حرف اول را در دانشگاهها بزند، در واقع این از مطالبات جدی نظام و همه دلسوزان انقلاب است.

رئیس کمیسیون آموزش درباره این موضوع که برخی متهمان امنیتی به دانشگاهها بازگشته اند، گفت: بیش از 140 نفر از آنها در حال حاضر بازگردانده شده اند و امروز بحث درباره کسانی است که با اینکه رد صلاحیت شده بودند و نمی توانستند وارد دانشگاهها شوند و پرونده آنها مشکل داشت با تعهد یا تکمیل پرونده وارد دانشگاهها می شوند. امروز صحبت از کسانی است که ورود به دوره ارشد و دکتری داشته اند در حالی که بخاطر وابستگی به گروهک منافقین، خلق عرب و سایر گروههای معاند نظام که بعضا علیه نظام سلاح به دست گرفته اند و از این حیث رد صلاحیت شده بودند.

زاهدی درباره نظر رئیس جمهور در خصوص استیضاح، گفت: خیلی بعید می دانم رئیس جمهور که مشی اعتدال را مطرح کرده موافق این رویکرد باشد چرا که این امر با اعتدال فاصله دارد. آنچه از اعتدال می فهمیم و رئیس جمهور همیشه بر آن تاکید کرده با آنچه که می بینیم فاصله دارد کما اینکه در انتخاب روسای دانشگاهها روحانی تذکر جدی به وزیر علوم داد و این نشان می دهد رئیس جمهور رویکرد انتخاب روسای دانشگاهها را درست نمی داند.

وی درباره انتقاد رئیس جمهور از وزارت علوم، تاکید کرد: بحث کلی این بود که این روند در وزارت علوم را برای معرفی روسای دانشگاهها به شورای عالی انقلاب فرهنگی را قبول نداشت و تذکر داد این روند درست نیست و در این خصوص بحث چالشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=10927&tab=rooz