نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
نگرانی آمریکا از افزایش فشار اقتصادی بر تلاویو !


تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش اقتصاد پرس ، مسئولان اقتصادی صهیونیست چندی است که در گزارشات خود ، از احتمال آسیب بیشتر به اقتصاد داخلی سرزمین های اشغالی سخن می گویند . این هشدار ها از آنجا صورت می گیرد که موج جهانی تحریم و بایکوت کالاهای ساخت رژیم اشغالگر قدس تقریبا همه جا را از اروپا گرفته تا آسیا و آفریقا و حتی خود آمریکا فرا گرفته است .

رسانه های دیداری و شنیداری اسرائیلی روز گذشته در این باره خبر دادند که این کشور جعلی در یک ماهه جاری و همزمان با آغاز جنگ غزه ، میلیون ها دلار ضرر اقتصادی ناشی از عدم فروش برخی از محصولات خود در دیگر کشورها داشته است .

کارشناسان اقتصادی می گویند : پس از آغاز وحشیگری های رژیم صهیونیستی در منطقه غزه که منجر به کشته شدن صدها زن و کودک شد ، بسیاری از مردم و گروه های فعال حقوق بشر در بسیاری از کشورهای دنیا به تحریم و بایکوت محصولات اسرائیلی بعد وسیع تر و جدی تری بخشیدند چون به گمان آن ها ، اسرائیل بواسطه عدم فروش محصولاتش قطعا دچار اضمحلال و فروپاشی خواهد شد .

حال برای دریافت دقیق تر پاسخ این سوال که آیا واقعا اقتصاد اسرائیل با تحریم و بایکوت سقوط خواهد کرد یا نه و اینکه در صورت صحت موضوع ، اساسا چگونه این امکان وقوعی می یابد ؟ به دکتر افضلی پژوهشگر اقتصاد بین الملل مراجعه کردیم و از او خواستیم تا صریح به ما پاسخ گوید .

وی به ما گفت : به نظر می رسد که با وجود ریشه داشتن صهیونیست ها در بسیاری از صنایع و بخش های اقتصادی جهان ، باز هم این رژیم اقتصادی شکننده داشته باشد . شما ببینید همین تحریم ساده و بایکوت تولیدات ساخت اسرائیل چه ضرری را صرف مدت یک ماه به این رژیم وارد کرد ! بنابراین به اعتقاد من ، اگر موج تحریم کالاها در سایر کشورها نیز وارد شود و مردم در این کار اهتمام داشته باشند ، قطعا اقتصاد اسرائیل کودک کش دچار مشکلات بیشتری هم می شود .

افضلی ادامه داد : همین ضرر چند صد میلیون دلاری اخیر ، آمریکا را بسیار نگران کرده جوری که این کشور کمک بلاعوض چشمگیری به رژیم صهیونیستی پرداخت کرد .

این استاد دانشگاه در پایان گفت : تنها درصورتی پروژه تحریم و بایکوت اسرائیل به نتیجه می رسد که این برنامه برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد .

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=10900&tab=rooz