نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
اسرائیل سه نظامی خود را کشت تا اسیر نشوند


تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

کیهان نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی تحت فشار سنگین رزمندگان مقاومت مجبور شد 3 نظامی خود را به هلاکت برساند.

یک فرمانده نظامی ارتش اسرائیل فاش کرد ارتش این رژیم به منظور جلوگیری از اسارت نظامیان صهیونیست به دست حماس، سه تن از نظامیان خود را به هلاکت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی طی گزارشی با اشاره به هزینه‌های سنگین این رژیم در جنگ اخیر علیه نوار غزه اعلام کرد: نیروهای ارتش اسرائیل در این جنگ سه بار مانع انجام عملیات ربایش سربازان این ارتش توسط مبارزان مقاومت فلسطین شده‌اند اما نتیجه این عملیات کشتن سه نظامی ربوده شده می‌باشد.

اورهلر گزارشگر این کانال با اشاره به عملیات گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست گفت: نیروهای فلسطین در جنگ اخیر دو عملیات را در خان‌یونس و یک عملیات را در بیت‌حانون برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست تدارک دیدند.

«ابنوعم امونه» فرمانده نیروهای چترباز گردان «101» ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با پایگاه خبری والا در این باره تصریح کرد: جنبش حماس در جنگ کنونی با تاکتیک و استراتژی نظامی برای به اسارت گرفتن نظامیان ارتش اسرائیل برنامه‌ریزی کرده است. مبارزان جنبش حماس به صورت دو گروه در میدان نبرد حاضر می‌شدند، یک گروه برای مبارزه از فاصله نزدیک و گروهی دیگر عملیات به اسارت گرفتن سربازان را بر عهده داشت.

ابنوعم امونه افزود: یک روز قبل از به اسارت گرفتن «هولدر گولدن» توسط مبارزان مقاومت فلسطین، نیروهای چترباز این گردان یک مورد از عملیات مقاومت که هدف از آن به اسارت گرفتن یک نظامی مجروح در یکی از تونل‌ها در منطقه خزاعه واقع در شرق خان یونس بود را ناکام کردند.

این فرمانده صهیونیست افزود: هنگامی که نیروهای مهندسی ما برای بازرسی وارد یکی از منازل فلسطینی شدند سه فلسطینی که از یک تونل به آن منطقه نفوذ کرده بودند نیز به نظامیان خارج از منزل حمله کردند. همزمان با آغاز درگیری‌ها، فرمانده تانک‌های ارتش رژیم اشغالگر به ما اطلاع داد که یک فلسطینی یکی از نظامیان مجروح اسرائیل را ربوده و به داخل تونل برده است.

وی ادامه می‌دهد: مسیر و مکان تونل را از فرمانده تانک‌ها پرسیدیم و با گلوله تانک به طرف تونل مذکور شلیک کردیم که دو نظامی ما کشته و تعدادی مجروح شدند.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=10894&tab=rooz