نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
شاهزادگان سعودی مهمترین منبع مالی تروریست های داعش


تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش اقتصادپرس ، کارشناسان می گویند مهمترین منبع مالی تروریست های داعش ، شاهزادگان سعودی و برخی حکام اقتدارگرای عربی منطقه هستند.

با حمله گسترده ستیزه جویان تندوری سلفی ( داعش ) به شهرهای موصل و تکریت عراق ، مقامات اقلیم کردستان عراق و همچنین مسئولان دولتی در بغداد ، نگران تسلط عناصر القاعده بر مراکز نفتی استراتژیک این مناطق هستند .

این در حالی است که داعش رسما یکی از اهداف اصلی خود را تسلط بر منابع نفتی عراق برای برپایی امارت اسلامی در این کشور اعلام کرده است .

برخی از گزارش ها حاکی از این است که ابوبکر بغدادی رهبر این جریان چندی قبل با صراحت اعلام کرده که هدف اصلی این گروه نظامی تندور ، دسترسی به ذخایر انرژی منطقه است .

اخبار دیگر می گوید مقادیر عظیمی سلاح و تجهیزات سنگین از سوی برخی حکام مرتجع منطقه در اختیار داعش قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که شدت حمایت های اقتصادی از این گروه به گسترش بیشتر دامنه درگیری ها در مرزهای عراق با همسایگان بیانجامد .

چندی قبل نیز یکی از رسانه های مزدور عربی در گزارشی نوشت : عربستان حمایت از شبه نظامیان سلفی داعش را از جمله وظایف قطعی خود برای ترسیم نقشه جدید خاورمیانه می داند .

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=10679&tab=rooz