نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تلاش سفير انگليس براي شكستن تحريم خود


تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۸۹

سفير انگليس كه براي انجام فعاليت هاي خود در كشورمان با تحريم مقام ها و افكار عمومي روبرو شده دور جديد تلاش خود را براي شكستن اين تحريم ها و بازگشت مشروعيت از دست رفته نزد ملت ايران آغاز كرده است.

به گزارش فارس به نقل از يك منبع آگاه، سايمون گس اخيرا درخواست كتبي خود را براي ديدار با وزرا و برخي از معاونان رئيس جمهور از جمله مهرداد بذرپاش، رئيس سازمان ملي جوانان ارسال كرده است.

اين درخواست ها درحالي صورت مي گيرد كه وي در جهت مشروعيت بخشيدن به حضور خود در ايران قصد ديدار با آيت الله يزدي، آيت الله خاتمي، مسئولان حزب موتلفه و زريبافان را داشت كه با پاسخ منفي قاطعانه آنها روبه‌رو شد.

برپايه اين گزارش، آيت‌الله خاتمي، امام جمعه موقت تهران در پاسخ به درخواست سفير انگليس براي ديدار با وي تاكيد كرده است: "باتوجه به پرونده سياه دولت انگليس در عرصه خيانت به اسلام و توطئه‌گري مداوم اين دولت عليه مسلمانان و نيز شيطنت پيوسته عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بويژه در فتنه سال 88، به وزارت محترم امور خارجه اطلاع دهيد كه اينجانب اجازه ملاقات به سفير انگليس نمي‌دهم. "

سايمون گس كه از فروردين ماه سال‌جاري به عنوان سفير جديد انگليس جايگزين جفري آدامز در تهران شده است سرانجام پس از 5 ماه به حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران پذيرفته و در اين ديدار با برخورد تحقيرآميز احمدي نژاد مواجه شد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1047&tab=rooz