نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
تجهيز نيروي زميني ارتش به تسليحات جديد ضد زره و ضد بالگرد


تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۸۹

امير كيومرث حيدري جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس،‌ در خصوص مجهز شدن نزاجا به تجهزات جديد دفاعي اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس تجهزات جديد دفاعي به نيروي زميني واگذار شده است و قراردادهايي كه با صنايع مربوطه داشته‌ايم به نتيجه رسيده است.

حيدري ادامه داد: نيروي زميني ارتش در چند عرصه مهم دفاعي دستاوردهاي مناسبي در زمينه تجهيزات دست پيدا كرده است و اين تجهيزات در ارتقاي توان نظامي نيروي زميني ارتش بسيار موثر و تاثيرگذار خواهد بود.

وي با اشاره به حوزه‌ تجهيزات دريافت شده، تصريح كرد: تجهيزاتي كه به نيروي زميني واگذار شده بيشتر در حوزه‌هاي ضد زره، ضد تهاجمات هوايي از جمله ضدبالگرد و سامانه‌هايي است كه در بحث آفند و پدافند هوايي در يگان‌هاي زرهي و پياده مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به اهميت دستيابي به تجهيزات ضد زره، افزود: در مجموع مي‌توان گفت در ارتباط با انواع تجهيزات زميني مانند اسلحه‌هاي هجومي و انواع مسلسل‌ها، دستاوردهاي خوبي را داشته ايم كه البته به اين امر قانع نبوده و سعي مي‌كنيم تا به موفقيت‌هاي بيشتري برسيم.

حيدري در پايان اعلام كرد، تجهيزات دفاعي جديد، كليه رده‌هاي نيروي زميني را پوشش مي‌دهد.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=1045&tab=rooz