نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
مدیر حوزه علمیه آیت‌الله بهجت: جهاد فرهنگی نیاز به برنامه‌ریزی دارد


تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی‌رضا قربانی حق امشب در مراسم ویژه حضرت ام‌البنین (س) با بیان اینکه نعمت‌های خداوند قابل احصا و شمارش نیست، اظهار کرد: مردم از وجود بسیاری از نعمت‌های معنوی غافل هستند.

وی بر شناخت نعمت ولایت تاکید کرد و افزود: روز قیامت از نعمت‌هایی که به انسان‌ها داده شده پرسش می‌شود و در راس آن نعمت ولایت است.

قربانی حق تصریح کرد: نعمت ولایت انسان را به مقصود، معرفت و خودشناسی می‌رساند.

مدیر حوزه علمیه آیت‌الله بهجت با اشاره به اوضاع فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری از وضعیت فرهنگی کشور اظهار نگرانی کردند.

وی به نامگذاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری در سال 93 اشاره کرد و گفت: دشمن از طریق بی‌هویت ساختن و ترویج فساد می‌خواهد بر مسلمانان چیره شود.

قربانی حق فعالیت فرهنگی را نیازمند جهاد خواند و بیان کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی به تنهایی در مقابل استکبار جهانی ایستادند و دشمن را شکست دادند.

مدیر حوزه علمیه آیت‌الله بهجت با بیان اینکه معجزه اخلاص و ایمان رزمندگان را در دوران دفاع مقدس به پیروزی رساند، یادآور شد: دشمن به دنبال انحراف جوانان است و باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از وجود شخصیت‌های شیعه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اظهار کرد: مجالس ائمه (ع) باید به صورت کاربردی گسترش پیدا کند.

قربانی حق، حضرت ام‌البنین (س) را از شخصیت‌های بزرگ اسلام دانست و بیان کرد: حضرت ام‌البنین (س) از نسل شجاعان و دلیران بود.

مدیر حوزه علمیه آیت‌الله بهجت با بیان اینکه ام‌البنین (س) از امام علی (ع) دارای چهار فرزند شد، خاطرنشان کرد: تمام فرزندان ام‌البنین (س) در واقعه کربلا به شهادت رسیدند و در راس آنها حضرت ابوالفضل (ع) بود.

وی توسل به حضرت ام‌البنین (س) را سبب زودتر رسیدن به نتیجه دانست و تصریح کرد: ائمه (ع) به مادران خود احترام ویژه می‌گذارند.

قربانی حق با تاکید بر اینکه مادر در شخصیت و تربیت فرزند موثر است، اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند زنان و مادران را از دین و ائمه (ع) دور کنند.

مدیر حوزه علمیه آیت‌الله بهجت به برگزاری جشن‌های عروسی در جامعه اشاره کرد و گفت: برگزاری عروسی‌های ناهنجار دهن‌کجی به تمام ارزش‌های اسلامی است.

وی شب ازدواج را زیربنای یک عمر زندگی خواند و یادآور شد: جهاد فرهنگی نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

قربانی حق با اشاره به اینکه دشمن برای دوری جوانان از دین برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: دشمن با روش‌های شیطانی می‌خواهد جوانان و زنان ما را به انحراف بکشاند.

مدیر حوزه علمیه آیت‌الله بهجت بر پایداری در دین تاکید کرد و افزود: دشمن به دنبال سرگرم کردن مردم با روش‌های غیر عقلانی و فریبندگی است.

وی تربیت اسلامی فرزندان را از وظایف مهم خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: حیا، عفت، وفاداری و دیگر ارزش‌های اسلامی باید در جامعه احیا شود.

http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=10251&tab=rooz