نسخه چاپی

سایت تحلیلی و اطلاع رسانی مفید نیوز
لازم الاطاعه و لازم الاجرا
مقام عظمای ولایت (حفظه الله)


 


من خواهشم از رؤساى دانشگاه‌‌ها و رؤساى مراكز تحقيقاتى و هم از آقايان وزرا و هيئت‏‌‌‌رئيسه‏‌‌‌هاى وزارتخانه‏‌‌ها كه اينجا تشريف داريد، اين است كه، سخنانى كه ما به شما عرض كرديم، موعظه نيست و اين‏طور نيست كه يك منبر رفتيم و حالا يك تذكراتى داديم؛ نه، اينها اجرائياتى است كه لازم‏‌‌الاطاعه و لازم‌‌‏الاجراست. بايد اين كارها را بكنيد. اگر نكرديد، در قانون مجازات معينى ندارد كه بگويند چنانچه اين كار انجام نگرفت، فلان وزير يا فلان مسئول، بايد مجازات بشود؛ اما مجازات سخت‌‌‌‏‌‌ترى دارد و آن قضاوتهايى است كه درباره‏ى شما خواهد شد.
قضاوت ما امروز در مورد آن كسانى كه دانشگاه‌‌‌‌هاى ما را از آغاز پيدايش با بافت غيربومى و غيرناظر به نگاه‌‌هاى ملت و كشور تشكيل دادند و ما را به اينجا رساندند و به اين انحطاط ما را كشاندند، چيست؟ چنانچه كوتاهى كنيم، آن‏‌‌و‌‌‌‌‌‌قت يك چنين قضاوتى در مورد ما خواهد بود. مجازات ما از مجازاتى كه حالا در قانون براى يك جرم مشخص تعريف كرده باشند، سخت‏‌‌تر است. ان‏شاءاللَّه موفق و مؤيد باشيد.


حاشیه‌‌ها:

1. منبع :بیانات رهبر انقلاب در تاریخ 85.05.23

2. مخاطب خاص این بیانات مسئولین علمی و اساتید کشور هستند ولی با نگاهی کلان‌‌تر این سخنان به همه‌‌‌ی مسئولان و همه‌‌ی ما برمی‌‌گردد.
http://mofidnews.com/index.php?page=desc.php&id=10&tab=didgah