آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

افتتاح طرح انتقال بخشی از خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین توسط رئیس جمهور




تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲

طرح انتقال بخشی از خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر دست اندر کاران اجرای این طرح ان را یکی از بزرگترین طرح های توسعه شهری توصیف کردند که علاوه بر فراهم کردن زمینه لازم  برای بازسازی بافت فرسوده شهری در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران ، موجب کاهش محدودیت های ترافیکی و نیز سوانح برخورد عابرین و وسایل نقلیه جاده ای با وسایل نقلیه ریلی می شود .

این طرح که از سال 86 آغاز شداز پل نواب آغاز و وارد یک تونل می شود.

این تونل هشت کیلومتری پس از عبور از مناطق 17 و 18 و گذرگاه های غرب تهران بعد از پل کن به پایان می رسد.

عرض داخلی تونل  24 متر و 20 سانتی متر و طول رمپ خروجی یک کیلومتر و طول رمپ ورودی آن 600 متر است، 3 و نیم کیلومتر از این تونل دو طبقه است و عرض خارجی تونل 26 متر و 60 سانتی متر و ارتفاع تونل نیز  7 متر و 70 سانتی متر است.

این تونل دارای 4 خط عبوری با حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

در اجرای این طرح 580 هزار مترمکعب بتون ریزی، 70 هزار تن آرماتوربندی، 3 میلیون و 500 هزار مترمکعب خاکبرداری و 9 هزار حلقه شمع کار شده است.

کمک به بازسازی بافت فرسوده شهری و ارتقای خدمات شهری، کاهش موانع توسعه شهری و محدودیت های ترافیکی، کاهش سوانح برخورد عابرین و وسایل نقلیه جاده ای با وسایل نقلی ریلی، کاهش آلودگی های زیست محیطی و صوتی ، کاهش مشکلات ناشی از همجواری تراکم مسکونی با راه آهن، کاهش چشم اندازهای نامناسب شهری در حاشیه ریل و کاهش تاثیرات غیرمستقیم تردد ریلی در منطقه و تبعات حاصل از آن از ویژگی های این طرح اعلام شده است.

رئیس جمهور در آیین افتتاح این طرح  گفت: طرح زیرزمینی کردن 10 کیلومترراه آهن در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران ، کار بسیار بزرگی است.

 آقای احمدی نژاد افزود: در این طرح 200 مانع و عوارض شهری وجود داشت و خط لوله انتقال بنزین هم در این مسیر بود.

رئیس جمهور گفت: این طرح ، سازه بزرگی است که هم مقاومت دارد و هم مانع لرزش واحدهای مسکونی اطراف می شود.

رئیس جمهور درباره مدیریت اجرایی طرح نیز گفت: یکی از مدیریت های موفق در اجرای این طرح هم به لحاظ پیچیده بودن طرح و هم نوع مدیریت آن دیده می شود که متمایز و  متفاوت است.

آقای احمدی نژاد افزود: مدیریت بهینه منابع نیز از مزایای این طرح است.

رئیس جمهور گفت: اگر مسایل تحمیلی ارز اتفاق نمی افتاد طرحی که با 500 میلیارد تومان هزینه تمام شد با 300 میلیارد تومان به پایان می رسید.

آقای احمدی نژاد افزود: در تهران پروژه هایی با یک چهارم این حجم با هزینه چند برابر اجرا می شود.

رئیس جمهور ادامه داد: حدود 26 هکتار فضای آزاد با بهره برداری از این طرح به فضاهای شهری اضافه می شود.

آقای احمدی نژاد گفت: در این مسیر ، خط مترو هم ادامه پیدا می کند و نیمی از فضای این تونل به متروی تهران هدیه می شود.

رئیس جمهور از شرکت راه آهن خواست خط تهران - جنوب نیز در همین مسیر به زیر زمین انتقال یابد.

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساختن ایران گفت: یک ملت و دولت برآمده از ملت برای اینکه بتواند ادامه حیات بدهد و از حقوق خودش دفاع کند و معادلات جهانی به نفع آرمان های خودش موثر باشد ،باید پیشرفت کند.

رئیس جمهور به ضرورت پیشرفت در علم، فناوری، اقتصاد و اخلاق و زیرساخت ها اشاره کرد و افزود: این پیشرفت ها مستلزم کار همگانی است و همه باید کمک کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: کارهای زیادی در کشور انجام شده که کم نظیر و بعضا بی نظیر است.

رئیس جمهور افزود: بیش از 30 عنوان کار بزرگ و کارهایی برای اولین بار در کشور انجام شده که نمونه آن فرستادن ماهواره به فضا و مسایل هسته ای است.

آقای احمدی نژاد گفت: بدخواهان ملت ایران هم با پیشرفت ملت مخالفند و صحنه ها روشن و بهانه ها گوناگون است.

رئیس جمهور افزود: مخالفت اصلی دشمن مخالفت با پیشرفت ملت است.

آقای احمدی نژاد گفت: قبل از دولت نهم و دهم 38 هزار کیلومتر انواع راه وجود داشت که هم اکنون به 56 هزار کیلومتر افزایش یافته است.

رئیس جمهور ادامه داد: ظرفیت تولید برق از 38 هزار و 100 مگاوات به بیش از 70 هزار مگاوات افزایش یافته و سال گذشته نیز 2 میلیارد دلار برق صادر شده است.

آقای احمدی نژاد افزود: تولید سیمان از 32 میلیون تن به 80 میلیون تن رسیده است و هدفمندی یارانه ها را اجرا کردیم که طرح موفقی بوده و در برخی کشورها به عنوان طرح مرجع قرار گرفته است.

رئیس جمهور به تلاش دشمنان به اجرای طرح ها، خباثت ها و ممانعت ها اشاره کرد و گفت: آنها تصور کردند می توانند راه ها را ببندند و عده ای هم در داخل همکاری کردند.

آقای احمدی نژاد افزود : در دوران دفاع مقدس هم امام و ملت را متهم می کردند که شما مقصر جنگ هستید و بیانیه صادر می کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی خواهم بگویم چه کسانی سکه و چه کسانی ارز خریدند و بر بازار فشار آوردند و گرانی درست کردند ، گفت: انها می خواهند همه کارهای بزرگ ملت ایران را زیر سوال ببرند.

آقای احمدی نژاد افزود: اولین کاری که کردند تحریم را بوجود آوردند و می گفتند مقصر دولت است که پاسخ همه اینها داده خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: در برنامه هسته ای دخالت نمی کنم.

آقای احمدی نژاد افزود: باید از موانع عبور کنیم و ظرفیت های ساختن در ایران بی پایان است و این نیازمند دلسوزی است.

رئیس جمهور گفت: دیدم کسی ساده زیستی دولت را به تمسخر گرفت ،  ساده زیستی چند مفهوم دارد و مسئولان نباید اشرافیت را با ساده زیستی یکی بدانند و از بیت المال دکور بزنند و هزینه های آنچنانی بکنند.

رئیس جمهور گفت: مدیر باید احساس عموم مردم را درک کند تا بتواند برای مردم کار کند.

آقای احمدی نژاد افزود: کسانی که به دنبال کار برای خودشان هستند چطور می توانند برای مردم کار کنند و فقر و محرومیت را لمس کنند.

رئیس جمهور گفت: می دانم برای چه  اینها را زیرسوال می برند برای اینکه نمی توانند اینطور زندگی کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: باید ایران را با ارزش های الهی با کار، از خودگذشتگی و با مدیریت بسازیم.

رئیس جمهور گفت: باید معلوم شود چقدر هزینه و خرج می کنیم و چقدر کار تحویل می دهیم.

آقای احمدی نژاد افزود: متاسفانه در این دعواهای به ظاهر سیاسی خیلی حقایق ، پنهان و معیارها ، عوض می شود.

رئیس جمهور گفت: 250 کیلومتر تونل ساخته می شود که متوسط هزینه ساخت هر کیلومتر تونل زیر 20 میلیارد تومان است.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: این مسایلی که دشمن بوجود می آورد از آن عبور خواهیم کرد و به همدلی و همراهی نیاز داریم.

رئیس جمهور افزود: اگر قرار است در این کشور کار بزرگ بشود ، همه باید کمک کنند.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: کشور ما 7 هزار سال تاریخ دارد و رودخانه ملت جاری است و اگر کسی کامیون نخاله ای در این مسیر بریزد رودخانه همچنان تداوم دارد.

آزادسازی 30 هکتار زمین در طرح زیرزمینی کردن راه‌آهن

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : فضای باز ایجاد شده بعد از انتقال ریل به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران به طرح های فضای سبز و مبلمان شهری و بازارهای اقتصادی منطقه اختصاص می‌یابد.

صاحب ‌محمدی در مراسم بهره برداری این طرح با حضور رئیس جمهور گفت : پس از زیرزمینی شدن خط آهن تهران ـ تبریز در مناطق 17 و 18 حدود 30 هکتار زمین ازاد می‌شود و منطقه‌ای که منشأ ناهنجاری‌های اجتماعی بود با اتمام این

طرح به منطقه‌ای سالم برای گذراندن اوقات فراغت با منازل شهری زیبا تبدیل می‌شود و 4 کیلومتر پارکینگ در طول مسیر تونل ایجاد خواهد شد.

طراحی زیبای 30 هکتار با نگاه تأمین نیازهای شهری شهروندان در مناطق 17 و 18 انجام خواهد شد.  

صاحب‌محمدی تأکید کرد: کاهش چشم‌اندازهای نامناسب شهری در حاشیه خطوط راه‌آهن، ارتقای کیفی راه‌آهن ، امکان توسعه حمل و نقل ریلی خط‌آهن تهران ـ تبریز در آینده و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی از مزیت های عمده این طرح محسوب می شود.

مشارکت در توسعه و عمران شهری و ایجاد فضاهای شهری نوین، امکان تأمین خدمات فضای سبز و پارکینگ در مناطق 17 و 18 تهران، رونق و بهبود کیفیت زندگی در محله‌های پیرامون محور، ساخت گردش بازارهای متعدد فرهنگی، هنری، تفریحی، تجاری و فناوری و ارتقاء گردشگری شهری از طریق تحقق طرح محور گردشگری کن از چشم اندازهای اجرای این

طرح در آینده است.

این طرح با مدیریت و پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)  اجرا شده و بتن‌ ریزی تقریبی این طرح 580 هزار متر مربع و حجم خاکبرداری آن 3 میلیون و 500 هزار مترمکعب است.

تونل زیرزمینی ریلی راه‌آهن تهران-تبریز در مناطق 17 و 18 تهران امروز با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد تا از این پس قطار‌های این مسیر از تونل عبور کنند و ساکنان همجوار این خط‌آهن دیگر دغدغه سروصدای بی‌موقع عبور قطارها را نداشته باشند.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.