برند ملي ايران ايجاد شود
تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: با ايجاد برند ملي مي توان از نام ايران در اقصي نقاط جهان حفاظت كرد و كشور براي پيشرفت صنعت و تجارت در عرصه علمي، نياز به روحيه همكاري دارد.به گزارش ايرنا محمد نهاونديان در ششمين همايش بينالمللي برند افزود: ايران در كشورهاي اسلامي ميتواند برندسازي ملي در حوزه غذاي حلال ايجاد كند كه انجام اين كار مي تواند براي كشورهاي اسلامي مفيد باشد.وي گفت: يك امر مهم در برندسازي، روحيه همكاري است و برندسازي بدون روحيه همكاري به جايي نخواهد رسيد.رئيس اتاق ايران ادامه داد: توجه بنگاه هاي توليدي به حوزه برند (نشان تجاري) موجب اعتماد سازي به آن واحد توليدي شده و چنين بنگاهي نسبت به سرمايه انساني خود، بيتوجه نخواهد بود.به گفته وي، بنگاهي كه توجه به برند خود دارد در واقع تجربه و دانش را به برند خود ميبخشد. نهاونديان ادامه داد: يكي از ضرورت هاي مهم در كسبوكار، توجه به نيروي انساني است كه در كشور به آن نياز داريم و بايد بتوان اين موضوع را تقويت كرد.رئيس اتاق ايران با بيان اين جمله كه نمي توان بدون توجه به مالكيت فكري از برند سخن بگوييم، افزود: بنابراين ضروريست، آموزش حقوقدانان متخصص در اين زمينه و داوري حقوق مالكيت فكري را در كشور گسترش دهيم.
|